المپیک 2024 پاریس؛افتتاحیه پاریس 2024 و لحظات جادویی

المپیک 2024 پاریس؛افتتاحیه پاریس 2024 و لحظات جادویی

مراسم افتتاحیه پاریس 2024 بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید و به دنبال فیلمنامه ای تئاتری درباره تاریخ پاریس بود. سنت و مدرنیته در داستانی از تنوع، برابری و احساسات گرد هم آمدند. شعله به دیگ رسید و پس از حمل پایانی توسط تدی راینر و ماری ژو-پرک در یک بالن به آسمان بلند شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  ان بی سی لس آنجلس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، روی سکوهای استادیوم تروکادرو، در کنار برج باشکوه ایفل، وارد شدند. این لحظه ای بود که برای فشار دادن دکمه شروع مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2024 پاریس انتخاب شد.
 همه چیز آماده و سر جایش بود. نزدیک به 320هزار تماشاگر ممتاز در کناره‌های رود سن و همه کسانی که از پنجره‌های ساختمان‌ها و اتاق‌های زیرشیروانی معروف پاریس به بیرون نگاه می‌کردند، جمع شدند. باران در طول روز ادامه داشت، اما به نظر می رسید که قایق های حامل کاروانها ها شروع به رژه کردند. این مراسم در ساعت 19:30 بوقت اروپای مرکزی آغاز شد، زمانی که اولین قایق حامل ورزشکاران نماینده یونان از پشت پرده ای که از Pont d'Austerlitz بر فراز رود سن بیرون آمد. این آغاز به افتخار آنچه یونان نمایندگی می کند و سنت المپیک به عنوان بنیانگذار بازی های المپیک بود. قایق حامل تیم پناهندگان به دنبال آن، عنصر اساسی را نشان می دهد که روح المپیک را تغییر داده است. آلبانی، باهاما، آنتیگوا و باربودا و ...در سری اول 18 قایق وجود داشت. و ناگهان یکی از خوانندگان مشهور جهان در صحنه ظاهر شد. این هنرپیشه نیویورکی با لباس مشکی، خود را در تماشای آواز به زبان فرانسوی و نواختن پیانو در سواحل رود سن غرق کرد. این مراسم به عنوان نوعی نمایش، با پیش درآمد و دوازده فصل، توسل به سنت، تاریخ و برابری و تجلیل از تاریخ فرانسه در نظر گرفته شد.
ویدیوی تبلیغاتی داستان پخش مشعل های قبلی را بیان می کرد: زین الدین زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه در خیابان های پاریس قدم زد تا مشعل را به کودکان بدهد، سپس آن ها مشعل را به دونده امدادی دادند که از پشت بام ها عبور کرد. در سرتاسر این مراسم به طور مداوم به فرهنگ فرانسه اشاره می شد.
 فصل سوم با عنوان «لیبرت»، آزادی رهبری مردم در انقلاب فرانسه و گذری از دوران حکومت وحشت در فرانسه را با آکوردهای اپرای کارمن بیزه را به یاد می آورد. پیروزی عشق توسط بازیگرانی با لباس‌های رنگارنگ که روی میله‌های منعطف و یک طناب‌باز در بالای شهر تعادل برقرار می‌کردند، روی پل روی صحنه رفت. مشعل دار مرموز سفر خود را از طریق موزه لوور ادامه داد و شخصیت هایی از آثار هنری برای شرکت در مراسم زنده شدند.


۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.