با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد: نخستین نشست دپارتمان مدیریت و فناوری آکادمی ملی المپیک

با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد: نخستین نشست دپارتمان مدیریت و فناوری آکادمی ملی المپیک

نخستین نشست دپارتمان مدیریت و فناوری آکادمی ملی المپیک با حضور دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک و اعضای این دپارتمان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست دکتر صدر به به ارائه گزارشی کلی در خصوص دپارتمان های مدیریت و فناوری در ورزش، سنجش و تحلیل عملکرد ورزشکاران، آنتی دوپینگ، تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزشی، قلب و ورزش و همچنین پیشگیری از آسیب های ورزشی پرداخت.
در ادامه، حاضرین در جلسه بر اهمیت و ضرورت بهره مندی از ظرفیت های داوطلبانه موجود در حوزه ورزش و همچنین اهمیت هم افزایی و همکاری در بین بخش های مختلف تأکید کرده و در ادامه، انحصار‌طلبی را آفت و چالش سیستم عنوان کردند و بر نیاز وجود مرکزی برای پرورش نیروی متخصص در ورزش و نقش آکادمی در این زمینه تأکید و تصریح نمودند.
در ادامه این نشست، دکتر سید مناف هاشمی در رابطه با اینکه در دوره جدید فعالیت آکادمی ملی المپیک اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری و تحقق می باشد اظهار داشت: از دپارتمان‌های مختلف باید به خروجی لازم رسید و در مقوله‌های جدید همچون هوش مصنوعی و آموزش‌های تخصصی در حوزه مدیریت ورزش قهرمانی استفاده و برای تعامل و هم افزایی دپارتمان ها باید ساز و کار لازم اتخاذ شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با تأکید بر اینکه از روش های گلخانه ای در حوزه آکادمی باید استفاده شود افزود: نیاز به ایجاد یک مرکز تخصصی جهت شناخت حداکثری استعدادهای نخبه در آکادمی احساس می شود. آکادمی بایستی خود را به همه دستگاه های موازی مرتبط با مقوله ورزش قهرمانی متصل کند و دپارتمان های پیش بینی شده، پتانسیل اینکه اتاق فکر ورزش باشند را دارا باشند.
دکتر هاشمی افزود: موازی‌کاری زیادی در ورزش به چشم می خورد و نیاز است که با محوریت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در راستای رفع هم پوشانی‌ها تلاش نماییم.
وی ادامه داد: فدراسیون ها اگر به دپارتمان های تخصصی ورزش اعتماد کنند اتفاقات خوبی در ورزش می افتد. آکادمی می تواند بازوی فکری ارائه خدمات در ورزش شود و باید پایگاه های المپیک با کارکرد توسعه ورزش قهرمانی ایجاد شوند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: این کمیته در صدد است در چند منطقه کشور پایگاه المپیک وابسته به آکادمی و با بهترین امکانات را ایجاد کند چراکه پتانسیل بالای ورزش ما محدود به دو یا سه رشته ورزشی نیست و باید از این پتانسیل و ظرفیت های موجود در تمامی رشته ها استفاده شود.
استفاده از هوش مصنوعی در توسعه ورزش قهرمانی، مدل های ارزیابی و نظام نامه تعالی در مدیریت ورزش و همچنین دیجیتال و آینده پژوهی در سازمان های ورزشی از مهمترین موضوعاتی بود که در نخستین نشست دپارتمان مدیریت و فناوری در ورزش آکادمی ملی المپیک به آن پرداخته شد.
گفتنی است علاوه بر دکتر هاشمی و دکتر صدر، دکتر محسن بیرانوند، دکتر رضا شجیع، دکتر میثم رحیم زاده، دکتر حسین رجبی، دکتر مهدی رسولی، دکتر مصطفی افشاری، دکتر کامران رفیعی مقدم و خانم دکتر حمیرا اسدی، اعضای دپارتمان مدیریت و فناوری در ورزش در نشست مذکور را تشکیل دادند.

۱ آبان ۱۴۰۳ ۰۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.