بدرقه کاروان ورزشی دانش‌آموزی با حضور وزیر ورزش/ دنیامالی: منتظر خبرهای افتخارآفرینی شما از بحرین هستم

بدرقه کاروان ورزشی دانش‌آموزی با حضور وزیر ورزش/ دنیامالی: منتظر خبرهای افتخارآفرینی شما از بحرین هستم
‌مراسم بدرقه کاروان ورزشی دانش‌آموزی به ژیمنازیاد جهانی دانش‌آموزی بحرین ۲۰۲۴ با حضور احمد دنیا‌مالی وزیر ورزش و جوانان و صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون دانش آموزی؛ وزیر ورزش و جوانان با حضور در این مراسم از تمرینات‌ تیم‌های دانش‌آموزی بازدید کرد و ضمن گفتگو با بازیکنان، سرمربیان و اعضای کادر فنی ‌از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم‌های اعزامی قرار گرفت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد. 
 
احمد دنیامالی در بخش دیگری از این مراسم که حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی کشورمان نیز حضور داشتند، با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی نقش بسیار مهمی در توسعه ورزش قهرمانی دارد، اظهار کرد: برای اولین بار کاروان ورزش دانش‌آموزی ایران در این پیکارها حضور پیدا خواهند کرد و مطمئن هستم کاروان ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران از مسابقات المپیک جهانی که به میزبانی بحرین برگزار می‌شود دست پُر به میهن اسلامی باز خواهند گشت. 
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: به افتخارآفرینی شما دانش‌آموزان عزیز خوشبین هستم و از الان گوش به زنگ خواهم بود تا اخبار موفقیت‌های شما را از بحرین بشنوم.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به اینکه مدت زیادی است که ‌به فکر اعزام این کاروان بودیم و خوشبختانه با حمایت وزیر ورزش ‌و تلاش شبانه‌روزی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی این امر محقق شد، گفت: این جمع دانش‌آموزی ‌پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در این پیکارها هستند. حضور جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه در واقع تقویت دیپلماسی عمومی و دیپلماسی ورزشی است، 
 
صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه بیش از 40 درصد این کاروان را دختران ورزشکار ما تشکیل می‌دهند، اضافه کرد:  امیدواریم حضور عزیزان ما در المپیک بحرین بستر پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش کشور در المپیک 2028 باشد. شوق و اشتیاق میلیون‌ها دانش‌آموز در پهنه جغرافیای‌ ایران زمین به واسطه حضور این ورزشکاران در چنین میدانی محقق خواهد شد و حضور دانش‌آموزان را در میادین ورزشی به‌دنبال خواهد داشت.‌ 
 
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ان‌شاءالله دانش‌آموزان ما پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در‌خواهند آورد و مایه سربلندی جامعه ورزش و جامعه تعلیم و تربیت خواهند بود، گفت: دانش‌آموزان ورزشکار قهرمان و مدال‌آور ما بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و باز هم این مسیر را در راستای پرورش استعدادهای برتر ‌ادامه خواهند داد. 
 
رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز در این مراسم که همزمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، اظهار کرد: ژیمنازیاد یا المپیک دانش‌آموزی هر دو سال یک‌بار در حال برگزاری است و در دوره‌های قبل، تیم‌های کشتی آزاد و فر‌نگی دانش‌آموزی به‌عنوان نمایندگان ایران در این پیکارها شرکت کردند. برای اولین بار کاروان ورزش ایران در قالب ۱۲ تیم دانش‌آموزی در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد و ‌با اقتدار در این مسابقات حضور پیدا خواهیم کرد. 
 
حسین بابویی با بیان اینکه بهترین‌ها در رشته‌های مختلف برای اعزام به این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: ‌امیدواریم عزیزان دانش‌آموز ما پرچم جمهوری اسلامی ایران را در این رویداد مهم ورزش دانش‌آموزی به اهتزاز درآورند.  
 
لازم به ذکر است در بخشی از این مراسم از لباس کاروان دانش‌آموزی ایران رونمایی شد ضمن اینکه از علی‌اصفر زرین فرزند شهید والامقام عبدالرسول زرین که کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نام ایشان مزین شده است، تقدیر شد. 
 
کاروان 111 نفره اعزامی جمهوری اسلامی ایران مزین به نام شهید «عبدالرسول زرین» روز دوم آبان‌ماه تهران را به مقصد منامه ترک خواهند کرد. کاروان کشورمان در قالب ۱۲ تیم و ۸ رشته ورزشی مدال‌آور شمشیربازی، هندبال، شطرنج، جودو، پدل، تنیس خاکی، تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.
۲۷ مهر ۱۴۰۳ ۲۱:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.