تعهد شورای المپیک آسیا به ورزش ایمن

تعهد شورای المپیک آسیا به ورزش ایمن

شورای المپیک آسیا روز جهانی بهداشت روان را در 10 اکتبر با تأکید مجدد بر این موضوع که OCA کاملاً متعهد به ارائه و ترویج یک محیط "ورزشی ایمن" برای ورزشکاران ما در همه سطوح است، گرامی داشت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آنوک، OCA در حال حاضر گام های بلندی در این زمینه برداشته و "ورزش ایمن" را در اولویت اصلی ارتقای سلامت روان و رفاه قرار داده است.
 سابین فخوری، مدیر عدالت جنسیتی و حفاظت در شورای المپیک آسیا، گفت: "ورزشکاران ما باید اعتماد به نفس و اعتماد برای تمرین و رقابت در یک محیط مثبت را داشته باشند که در آن از هرگونه سوء استفاده کلامی، فیزیکی یا جنسی دور باشند. برای اولین بار در بازی‌های آسیایی، سال گذشته در هانگژو، OCA یک افسر حفاظتی را منصوب کرد و خط تلفنی را برای هر کسی که چنین حوادثی را تجربه کرده یا شاهد بوده است، راه‌اندازی کرد تا موضوع را به شدت محرمانه گزارش نماید.
شورای المپیک آسیا اکنون به ریاست راندیر سینگ هندی اداره می‌شود، «حفاظت» را در تمام جنبه‌های فعالیت خود، از جمله کمپ توسعه جوانان برای ورزشکاران و مربیان، سمینار سرپرستان قبل از بازی‌های بزرگ و برنامه توسعه مربیان و داوران، و همچنین میزبانی سمینارها و کارگاه های آموزشی خاص، به صورت آنلاین و حضوری گنجانده است.
سابین فاخوری در جمع بندی فعالیت OCA در روز جهانی بهداشت روان نتیجه گیری کرد: "آگاهیم که اقدامات حفاظتی موثر می تواند به طور مستقیم سلامت روانی ورزشکاران را بهبود بخشد. علاوه بر این، اقدامات حفاظتی - مانند ایجاد محیط های امن، ترویج احترام و ایجاد پروتکل های گزارش دهی واضح- جلوگیری از سوء استفاده و بی توجهی که می تواند منجر به مشکلات سلامت روان شود؛ صورت گرفته است".


۲۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.