دبیر کل کمیته ملی المپیک:برای بازیهای آسیایی ناگویا نیز بسته های حمایتی خواهیم داشت

دبیر کل کمیته ملی المپیک:برای بازیهای آسیایی ناگویا نیز بسته های حمایتی خواهیم داشت

چهلمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز با حضور اعضای آن در محل کمیته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست امروز باتوجه به اینکه مجمع کمیته ملی المپیک را پیش رو داریم باید  در این خصوص تصمیماتی گرفته می‌شد از جمله بحث های مرتبط با بازی‌های آسیایی ناگویا، المپیک لس آنجلس و ارزیابی عملکرد المپیک پاریس موضوعاتی بود که مطرح شد.
وی افزود: از 6 دستور جلسه  امروز به چهار دستور رسیدگی شد و موضوعات باقیمانده در جلسات بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نخستین مبحث در خصوص دستورالعمل حمایتی از بازی‌های آسیایی ناگویا بود و مقرر شد کمیته‌های فنی و سایر کمیته های مربوطه و فدراسیون‌ها کار خود را آغاز کنند و مرکز نظارت هم گزارش خود را به زودی ارائه دهد فعلا برخی تصمیمات بر این است که بسته های حمایتی پیشنهادی از 15 تا 200 میلیون تومان داشته باشیم، البته  این حمایت ها هنوز در حال بررسی است و پس از تصویب نهایی در جلسات آتی اعلام می گردد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: دستور جلسه بعدی در خصوص نظام نامه آموزشی بود، آکادمی ملی المپیک نظام نامه اش، کمپ داخلی و امکانات سالن های ورزشی را نیز  تجهیزکرده است و حدود ٤٠ تا ٥٠ میلیارد تومان به روزرسانی شده است. امکانات آبی هم به روز می شود.همچنین در مورد دوموضوع شامل دستورالعمل شورای آموزش و پژوهش  بحث شد که قطعی نیست و به نشست فوق العاده که احتمالا هفته آینده ضمن بازدید از آکادمی در همان مکان برگزار می شود، موکول گردید.
دبیرکل کمیته ملی المپیک سپس  در خصوص تیم ملی فوتبال امید گفت: پیرو درخواست کتبی فدراسیون فوتبال  در 13/6/1403 که خواستار تعیین تکلیف شد که اختیار تیم فوتبال امید با فدراسیون باشد یا کمیته؛تیم امید فرقی با سایر رشته ها برای ما ندارد، مسوولیت تیم امید تمام و کمال به فدراسیون فوتبال واگذار شد، این موضوع را امروزمصوب کردیم و به زودی ابلاغ می شود. هر چند اختیارات واگذار شد اما از این تیم همچنان و با تمام توان مثل سایر رشته ها حمایت می کنیم، فدراسیون می تواند ازهمین امروز بنحوی برای تیم امید برنامه ریزی نماید که  شاهد موفقیت آن باشیم.
دکتر هاشمی افزود: جایگاه فوتبال ما در آسیا خوب بوده و حق این رشته است که در بازی های آسیایی مدال کسب کند و سهمیه المپیک بگیرد. ما در حد توان و بنا بر بودجه ای که داریم برای مدال آوری و رویدادهای بین المللی از همه فدراسیون ها حمایت می‌کنیم‌.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: امروزدر بخش دیگری از نشست هیات اجرایی مدیریت و بهره برداری از دو  زیر مجموعه کمیته ملی المپیک بررسی شد، از جمله مدیریت بهره برداری خوابگاه آزادی که به فدراسیون پزشکی ورزشی واگذار شد تا همانطور که بیمه ورزشکاران را می پردازند به سایر مسائل ورزشکاران هم رسیدگی کنند و همچنین خوابگاه نصرت هم چون فدراسیون گلف تنها متقاضی بود به این فدراسیون واگذار شد و کمیته ملی المپیک فقط مسئولیت خوابگاه آکادمی ملی المپیک را دارد.
دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: همچنین طبق درخواست فدراسیون دانش آموزی برای برگزاری المپیاد دانش آموزی مقرر شد کمیته ملی المپیک یک ونیم میلیارد تومان  کمک کند.
دکتر هاشمی در ادامه گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون ها را بعلاوه پاداش مدال آوران المپیک فرانسه یعنی تقریبا  ۸۸ میلیارد تومان پرداخت کردیم. علیپور، الفتی و رستمیان و تیم شمشیربازی که به فینال راه یافتند نیز مورد تشویق وتوجه ویژه قرار گرفتند.


۱۰ مهر ۱۴۰۳ ۱۵:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.