جابجایی حلقه های المپیک از برج ایفل

جابجایی حلقه های المپیک از برج ایفل

حلقه های المپیک نصب شده بر روی برج ایفل که از ژوئن برای گرامیداشت بازی های المپیک در محل خود قرارگرفته بودند، از بنای یادبود پاریس خارج شدند. تالار شهر پاریس قصد دارد تا سال 2028 آنها را با ساختاری دائمی تر جایگزین نماید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری فرانسه، حلقه های پنج رنگ به طول 29 متر و ارتفاع 15 متر، بین سطوح اول و دوم سازه آهنی نمادین قرار گرفته بودند.

 آنه هیدالگو، شهردار پاریس، علیرغم مخالفت نوادگان سازنده برج، گوستاو ایفل، خواستار آنست تا نماد المپیک تا بازی‌های 2028 لس آنجلس به تزئین این بنای تاریخی ادامه یابد. به نظر می رسد که حلقه های اولیه سی تنی برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی زمستانی طراحی نشده اند و باعث حذف موقت آنها شده است. تالار شهر پاریس و کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان مالکان برج ایفل و لوگوی المپیک اعلام کرده‌اند که روی حلقه‌های جدید، سبک‌تر و دائمی‌تر کار می‌کنند. در حالی که منتظر نصب این سازه جدید هستیم، حلقه‌های کوچک‌تری بر روی پل Iena که درست در مقابل بنای نمادین قرار دارد آویزان شده‌اند. پروژه هیدالگو برای حفظ حلقه ها تا سال 2028 با انتقاد شدید مدافعان میراث فرهنگی و فرزندان ایفل مواجه شده است. نوادگان ایفل معتقدند که چنین سازه ای بر خلاف برجی است که 135 سال پیش ساخته و از نظر آنها برای نمایش "یک علامت تبلیغاتی" طراحی نشده است.

 در بیانیه ای که چند هفته پیش منتشر شد، انجمن نوادگان گوستاو ایفل مجدداً "نظر منفی" خود را در مورد "نصب دائمی حلقه ها" پس از سال 2024 تأیید کرد. انجمن نوادگان گوستاو ایفل  عنوان کرده است که سازه حلقه های المپیک"رنگی، بزرگ و در محور اصلی دسترسی" قرار گرفته و اشاره کرده است که به عنوان نوادگان مهندس خالق این بنا، حق اعتراض برایشان محفوظ است.

 

۹ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.