انتشار لیست مواد غیرمجاز و ممنوعه وادا برای سال 2025

انتشار لیست مواد غیرمجاز و ممنوعه وادا برای سال 2025

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ فهرست مواد ممنوعه 2025 خود را منتشر کرده است که از اول ژانویه اجرایی می شود. مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های آن شامل مواد ممنوعه جدید، تغییر فواصل دوز برای برخی داروها و حذف مسدودکننده‌های بتا از رشته های اسکی و اسنوبورد است.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، این نهاد بین المللی متعهد به حفظ یکپارچگی ورزش و حفاظت از سلامت ورزشکاران و لیست ممنوعه 2025 را به روز کرده است. فهرست جدید توسط کمیته اجرایی WADA (ExCo) در جلسه 12 سپتامبر تصویب شد و از اول ژانویه 2025 لازم الاجرا خواهد شد.
فهرست ممنوعه یکی از هشت استاندارد بین المللی است که برای همه امضاکنندگان قانون (کد) جهانی ضد دوپینگ اجباری است. این مصوبه مشخص می‌کند که چه مواد و روش‌هایی هم در داخل و هم خارج از مسابقه ممنوع هستند و کدام مواد در ورزش‌های خاص ممنوع شده اند.
الیویه نیگلی، مدیر کل وادادر این خصوص  گفت: "ما ورزشکاران، حامیان آنها و سایر علاقه مندان را تشویق می کنیم تا با خلاصه تغییرات عمده آشنا شوند تا از استفاده ناخواسته از مواد و روش های ممنوعه در ورزش در سال 2025 جلوگیری کنند. به ویژه، ما از همه می خواهیم. سازمان‌های ضد دوپینگ در سراسر جهان فهرست و اسناد مربوط به آن را با ورزشکاران، اطرافیان آنها و سایر ذینفعان مرتبط تحت صلاحیت خود به اشتراک بگذارند". تغییرات کلیدی برای سال آینده شامل تغییر در فاصله دوز برای فورمترول است، اگرچه حداکثر دوز روزانه ثابت باقی می ماند. علاوه بر این، اهدای خون و اجزای خونی، از جمله به روش آفرزیس، در صورتی که در یک مرکز جمع آوری معتبر انجام شود، دیگر ممنوع نیست. جهت اطلاع بیشتر از به روزرسانی جدید وادا میتوان به وبسایت این نهاد بین المللی رجوع کرد.


۹ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.