اختتامیه سیزدهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در ورزش

اختتامیه سیزدهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در ورزش

سیزدهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در ورزش طی روزهای 17 شهریور لغایت 3 مهرماه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر سید محمدکاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک در جریان برگزاری مراسم اختتامیه این دوره آموزشی که با حضور اساتید و شرکت کنندگان ادوار پیشین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی برگزار شد، با بیان اینکه در این دوره از ورزشکار تا استاد دانشگاه به عنوان شرکت‌کننده حضور داشتند گفت: اینکه شما بتوانید طوری ارائه خدمات بدهید که مخاطبین "علی‌رغم تفاوت‌های فردی" مفاهیم و مباحث ارائه شده در دوره آموزشی را مفید ارزیابی کنند، بخشی از مهارتی است که ما در این 20 سالی که تجربه برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهارت‌های ذهنی را داریم آموخته‌ایم. ما آموخته‌ایم که مطالبات هر گروه را به شیوه‌ای که آن گروه نیاز دارد پاسخگو باشیم.
وی به کیفیت بالای این دوره آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: به جرأت عرض می‌کنم در کل دنیا هیچ دوره آموزشی مهارت‌های روان‌شناسی که شرکت‌کنندگان آن 10 نفر و اساتید آن 20 نفر باشند برگزار نمی‌شود. چنین چیزی امکان ندارد. ما برای هر مبحث آموزشی، از اساتیدی با تجربه عملی چندین ساله در تیم‌های ملی که آن مبحث را به خوبی درک کرده‌اند استفاده کرده‌ایم.  
دکتر واعظ موسوی در خصوص اهمیت برگزاری دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در ورزش گفت:
اگر ما این دوره را آن هم با این کیفیت برگزار نکنیم کسی بر ما خورده نخواهد گرفت، اما این کار را می‌کنیم چون ما درک می‌کنیم ورزش ما به آن نیاز دارد و در مقابل چیزی که درک می‌کنیم مسئولیت داریم. ما با انگیزه درونی این کار را می‌کنیم.
در ادامه، دکتر محسن بیرانوند (جانشین و مشاور اجرایی رئیس آکادمی ملی المپیک) ضمن خوش آمدگویی به حاضرین ابراز داشت: در گذشته و توسط فدراسیون‌های ورزشی، دوره‌های آموزشی مربیگری برگزار می‌شد و مربیان شرکت‌کننده در این دوره‌ها، تنها عامل توسعه فنی و جسمانی ورزشکاران در شهرستان‌ها را تشکیل می‌دادند.
وی افزود: اما اکنون ما شاهد این هستیم که با تلاش‌های دکتر واعظ موسوی، دوره‌های تربیت مربی مهارت‌های ذهنی برای اشاعه بحث روان‌شناسی ورزشی در بین ورزشکاران و تیم‌های ورزشی، به طور منظم و با کیفیتی مطلوب برگزار می‌شود و بنده به نوبه خود و به عنوان عضو کوچکی از مجموعه ورزش کشور، از زحمات دکتر واعظ قدردانی می‌کنم.
دکتر بیرانوند در ادامه ضمن اشاره به اینکه بحث آموزش یکی از مهمترین موضوعاتی است که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تأکید زیادی بر آن دارد گفت: در همین راستا کمیته ملی المپیک ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو این نهاد بین المللی سعی دارد ضمن برگزاری دوره های آموزشی، شرایطی را فراهم کند که نهایتاً منجر به پیشرفت استعدادهای ورزشی در موضوعات مختلف شود.
وی که از قهرمانان و ملی پوشان اسبق رشته ورزشی وزنه برداری است در ادامه گفت: بنده به نوبه خود اگر به گذشته برگردم، قطئاً رشته تحصیلی روان‌شناسی ورزشی را دنبال خواهم کرد چرا که در رسیدن یک ورزشکار به عناوین قهرمانی بی شک از جایگاه بالایی برخوردار است و می‌تواند کمک بزرگی را برای پیشرفت ورزش قهرمانی در ایران انجام دهد.
جانشین و مشاور اجرایی رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان با ذکر مثال‌هایی به نقش پررنگ مربیان روان‌شناس و تأثیرگذاری بالقوه ای که می توانند در موفقیت ورزشکاران ایفا کنند اشاره کرد  
و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد این باشیم که فارغ التحصیلان دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک در بدنه باشگاه های کشور و حتی تیم های ملی مشغول کار شوند.
در ادامه، دکتر محمد خزایی مدیر اجرایی سیزدهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در ورزش به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این دوره پرداخت و ابراز داشت: از تجربیات 12 دوره قبلی، برای ارتقاء کیفیت آموزشی این دوره نهایت بهره را بردیم.
وی گفت:40 متقاضی برای حضور در دوره سیزدهم اقدام به ثبت نام کردند که از این بین، 20 نفر واجد شرایط حضور در دوره بودند. در ادامه و پس از حضور این متقاضیان در مصاحبه ورودی، 10 نفر جواز حضور در دوره را کسب کردند که طی روزهای 17 شهریور لغایت 3 مهرماه در این دوره آموزشی حضور پیدا کردند.
دکتر خزایی به بازخوردهای دوره های پیشین و نشست های هماهنگی اساتید و عوامل برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: مباحث و دروسی که احساس کردیم در دوره های قبلی جایشان خالی بود و باید به آن پرداخته می شد، مانند مبحث اختلالات خواب در ورزشکاران (خصوصاً ورزشکاران نوجوان و جوان که تجربه کمی دارند) و همچنین آشنایی با رویکردهای روان‌شناختی در ورزش را در سیزدهمین دوره گنجاندیم. همچنین شرکت‌کنندگان این دوره ضمن بازدید از آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، با تجهیزات روز آزمایشگاهی که می توان در حوزه روان‌شناسی به کار گرفت آشنا شدند.

۷ مهر ۱۴۰۳ ۱۴:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.