خاتمه پاریس 2024 با حس وحدت و شادی

خاتمه پاریس 2024 با حس وحدت و شادی

پس از اتمام بازی های المپیک در پاریس، برگزارکنندگان "وحدت" و "شادی" کشور را جشن گرفته اند. آنها تأکید می کنند که در طول دو هفته این نمایش بزرگ ورزشی، کشور علیرغم تردیدها در مورد اینکه این روحیه خوب چقدر ادامه خواهد داشت، منسجم باقی مانده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024، یک روز مانده به آخر بازی ها به خبرنگاران گفت: "فرانسه با روحیه بسیار بسیار خوبی خود را به جهان نشان داده است: مطمئن، متحد، گرم، پذیرا". استنگوئه بارها "افتخار" خود را در سازماندهی چیزی که قول داده بود یک بازی المپیک نمادین باشد ابراز کرده است. این دوره از بازی‌های المپیک در این کشور اروپایی رکورد فروش بلیت‌ها را به خود اختصاص داده و مناطق هواداری در سراسر کشور بطور کامل پر شد.
 رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024 افزود: "این یک موفقیت جمعی کاملاً باورنکردنی است. فرانسه این بازی ها را موفقیت آمیز پیش برده است و من بسیار افتخار می کنم."
وی افزود: "ما یک فرانسه شاد، مردم فرانسه شاد دیده‌ایم و این را نباید از نظر میراث این بازی‌ها دست کم گرفت". به این ترتیب رئیس کمیته برگزاری این دوره از بازی های المپیک را با لبخند به پایان رساند و برای شروع بازی های پارالمپیک آماده می شود. بازی های پارالمپیک امسال از 7 شهریور آغاز می شود و فرانسوی ها می دانند که پایان بازی های المپیک و تعطیلات تابستانی باعث تغییر فضا خواهد شد.
 استنگوئه گفت: "ما در دوره ای متفاوت خواهیم بود، بازگشت به کار، شروع مجدد زندگی سیاسی. ما باید خود را با آن وفق دهیم". به این دلیل که وضعیت سیاسی فرانسه قبل از فرا رسیدن المپیک در لحظه حساسی قرار داشت. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پس از انتخابات پارلمانی بی‌نتیجه‌ای که روز قبل از آن فراخوانده بود، خواستار «آتش بس سیاسی» در طول المپیک شد. برگزارکننده اعلام کرد: " تا حد زیادی مورد احترام قرار گرفته است، اما کشور از ماه جولای بدون یک دولت دائمی بوده و احزاب سیاسی ناسازگار کشور به شدت از هم جدا شده اند."


۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.