مدال طلا بر گردن پلیس فرانسه

مدال طلا بر گردن پلیس فرانسه

تامین امنیت یک رویداد جهانی و پرجمعیت یکی از اصلی ترین خواسته های پیش روی برگزاری بازی های المپیک 2024 پاریس بود که نتیجه آن یک "مدال طلا" برای پلیس فرانسه بوده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از ژاپن تایمز، این ارزیابی توسط جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه انجام شد، که ترتیبات اتخاذ شده در هفته‌های اخیر را بررسی کرد: در شب افتتاحیه حدود 75000 پلیس، سرباز و گارد امنیتی خصوصی بسیج شدند. اگرچه حوادثی مانند مشکل در شبکه راه آهن در روز اول یا تهاجم میدانی در فینال 100 متر مردان رخ داده است، اما هیچ کدام آنقدر جدی نبودند که بر اجرای کلی بازی ها تأثیر بگذارند.
 اگر طلای امنیت المپیک یک ورزش بود، آزمایش هایی که انجام داده اند شامل نظارت بر پخش مشعل المپیک، انتخابات پارلمانی برنامه ریزی نشده در ماه جولای و مراسم افتتاحیه است. موفقیت این مراسم منجر به اعطای مدال طلای نمادین به آلن بائر، استاد دانشگاه و جرم‌شناس شد که یکی از منتقدترین افراد نسبت به اجرای برنامه در فضای باز بود. در طول دو هفته رقابت، ورزشگاه ها مملو از جمعیت بود و 743000 نفر در یک روز، 30 جولای، به محل برگزاری مسابقات هجوم آوردند.
رویدادهای دیگر، از مسابقات سه گانه تا ماراتن، در خیابان های پایتخت به چشم می خورد. حدود یک میلیون نفر در مسیر مسابقات دوچرخه سواری جاده مردان و زنان در 3 و 4 اگوست حضور داشتند. علاوه بر امنیت فیزیکی، امنیت سایبری نیز وجود داشت: فرانسه بیم آنرا داشت که برخی کشورها برای اقدامات بی‌ثبات‌کننده فشار بیاورد. طرف دیگر سرکوب شدن پلیس، اتهامات سازمان های اجتماعی به سرکوب افراد بی خانمان، کارگران و مهاجران قبل از بازی ها است، در حالی که گروه های معترض ضد المپیکی ادعا می کنند که از اعمال حقوق دموکراتیک خود منع شده اند. حدود 45 فعال از گروه معترض تغییر اقلیم Extinction Rebellion یک روز پس از مراسم افتتاحیه در حالی که خود را برای اشغال پلی بر روی رودخانه سن در مرکز پاریس آماده می کردند، توسط پلیس بازداشت شدند. گروه "Sacage 2024" که برای برجسته کردن جنبه های منفی بازی ها به اصطلاح "تورهای سمی" را سازماندهی می کند، اعلام کرد که هفته گذشته از راهنمایی گروهی 20 نفره به مکان هایی در شمال پاریس جلوگیری شده است.

۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.