المپیک 2028 با پنج رشته جدید در ینگه دنیا

المپیک 2028 با پنج رشته جدید در ینگه دنیا

بازی‌های المپیک آتی که در سال 2028 در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، شامل پنج رشته جدید است که برخی از آن‌ها بازگشت رشته‌های قدیمی و برخی دیگر کاملاً جدید هستند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک، این اعلامیه توسط توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام شد و توضیح داد که این انتخاب مطابق با فرهنگ ورزشی آمریکا است، ورزش‌های نمادین این کشور را به جهان نشان می‌دهد و در عین حال ورزش‌های بین‌المللی را به ایالات متحده می‌آورد.
اگرچه المپیک در دوران مدرن خود یک سنت است، اما این بدان معنا نیست که لیست ورزش های موجود در برنامه آن همیشه یکسان است. در پاریس 2024 شاهد رشته های جدیدی مانند بریکینگ و کایاک کراس، بسکتبال 3نفره، موج سواری و اسکیت بورد بوده ایم و صعود ورزشی پس از رسیدن به توکیو 2020 تکرار شد و در لس آنجلس نیز خواهد بود.
قرار بود بوکس بخشی جدایی ناپذیر از بازی های لس آنجلس باشد، اما اکنون آینده آن مشخص نیست زیرا IOC با انجمن بین المللی بوکس در تقابل قرارگرفته است. بیسبال/سافت بال در توکیو بود، اما در پاریس تکرار نشد. در سال 2028، تماشاگران در سرتاسر جهان می‌توانند شاهد بازگشت چهار رشته تاریخی که کنار گذاشته شده بودند را ببینند: بیسبال، کریکت و لاکراس. دو رشته دیگر دارای وضعیت المپیکی یا شرایط حضور برای اولین بار هستند: فلگ فوتبال (شکل غیر تماسی فوتبال آمریکایی) و اسکواش.
کریکت از المپیک 1900 پاریس و لاکراس از لندن المپیکی نشده اند. این دو رشته اکنون در یک تورنمنت شش تیمی که در طول بازی ها برگزار می شود، احیا خواهند شد و انتظار می رود این مسابقات در نیویورک برگزار شود که تجربه ارزشمندی از میزبانی بخشی از جام جهانی T20 امسال به دست آورده است.
 کریکت نیز در آسیا طرفداران زیادی دارد. فلگ فوتبال نوعی از فوتبال آمریکایی است که در آن بازیکن به جای ضربه زدن به حریف و تکل زدن به زمین برای پایان بازی، باید پرچمی به طول حداقل 38 سانتی متر را که به کمر بسته شده است بردارد. اما هدف یکی است: دویدن یا پاس دادن توپ به منطقه انتهایی حریف. این مدل فوتبال از فوتبال آمریکایی یا تکل فوتبال گرفته شده است، اما تعدادی از قوانین وجود دارد که در آن متفاوت هستند.


۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.