المپیک 2024 پاریس؛تاکسی های الکتریکی المپیک که زمین گیر ماندند

المپیک 2024 پاریس؛تاکسی های الکتریکی المپیک که زمین گیر ماندند

برنامه‌های تاکسی‌های پرنده برقی که قرار بود در جریان بازی‌های المپیک بر فراز پاریس پرواز ‌کنند، به دلیل نداشتن گواهینامه برای موتورهایشان لغو شد. Volocopter، شرکتی که مسئولیت هواپیما را بر عهده دارد نتوانست به موقع گواهینامه لازم را به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فرانس 24، کمپانی ولوکوپتر و شرکای آن، از جمله Aéroports de Paris (ADP)، قصد داشتند این فناوری نوآورانه را در طول رویداد بزرگ ورزشی جهان به نمایش بگذارند. با این حال، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا  لرزش های کوچکی را در موتورها شناسایی کرد که مانع از رعایت استانداردهای ایمنی لازم برای پرواز توسط هواپیما می شود.
 مدیر اجرایی ADP، آگوستین دو رومانه، در مصاحبه ای با شبکه فرانس اینفو توضیح داد که به دنبال این شکست، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا  تغییرات مربوطه را از تامین کننده موتور آمریکایی درخواست کرده است. دو رومانه گفت: " امیدواریم که گواهینامه در سال 2024 اعطا شود، که اولین گواهینامه در جهان برای این وسایل نقلیه برخاست عمودی خواهد بود و برای دسامبر برنامه ریزی شده است".
کمپانی ولوکوپتر چندین سال آزمایشاتی را در منطقه پاریس انجام داده بود و برای گرفتن مجوز از مقامات اروپایی قبل از بازی ها سخت تلاش کرده بود. هواپیمای Volocity مجهز به 18 روتور الکتریکی در یک قاب دایره ای بالای بدنه، برای حمل یک خلبان و یک مسافر طراحی شده است. پروازهای آزمایشی که در ابتدا برنامه ریزی شده بودند از یک بارج در رودخانه سن در نزدیکی ایستگاه آسترلیتز حرکت کنند و به سمت هلی کوپتر در Issy-les-Moulineaux بروند، به تعویق خواهند افتاد.


۲۰ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.