المپیک 2024 پاریس؛باران هم مانع افتتاحیه نشد

المپیک 2024 پاریس؛باران هم مانع افتتاحیه نشد

شروع رسمی بازی های پاریس علیرغم بروز مشکل در شبکه ریلی فرانسه در صبح و بارش باران در مراسم افتتاحیه امکان پذیر شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از نیویورک تایمز، مراسمی که می‌توان آن را تاریخی توصیف کرد، چراکه نخستین مراسمی بود که در تاریخ بازی‌های المپیک در خارج از محوطه معمول المپیک و در رودخانه نمادین سن برگزار شد و نیز تاریخ گسترده فرانسه را مرور می‌کرد؛ از انقلاب فرانسه تا اختراع سینما و سهم زنان در تاریخ بشریت.

بارش باران از همان لحظه اول که کم کم ظاهر گردید مانع از برگزاری جشن این مراسم نشد که در آن رژه المپیک کاروان های مختلف از پل به پل سن عبور کردند در حالی که از نمایش های مختلف غافلگیر شدند.

 مردمی که شادی می کردند، گروه های موسیقی سنگین آمیخته با اپرا، ستاره فرانسوی-مالایی آیا ناکامورا و دیگر هنرمندان برجسته دنیا. 85 قایق و بیش از 7000 ورزشکار  از سوی  حدود 300 هزار نفر در ساحل تماشا شدند و مورد استقبال قرار گرفتند  و 200هزار نفر دیگر از بالکن ها و آپارتمان های مشرف به جاده هایی که با رنگ صورتی متمایز مشخص شده بودند نیز شاهد این مراسم بودند.

چشم انداز پاریس این است که المپیک نسبت به دوره های قبلی سودآورتر و آلودگی کمتری داشته باشد، مسابقاتی که در مکان های تاریخی اطراف پایتخت برگزار می شود، همه با امنیت شدید و حضور چشمگیر پلیس و نظامیان همراه است.

 این مراسم توسط 45 هزار افسر پلیس و شبه نظامی محافظت می شد و 10 هزار سرباز دیگر و 22 هزار محافظ خصوصی عملیات امنیتی را تکمیل نمودند. علیرغم بارش شدید باران و موجی از حملات که شبکه راه‌آهن پرسرعت فرانسه را در اوایل روز جمعه فلج کرد، برگزارکننده اصلی بازی‌ها، تونی استنگوئه، قبل از شروع مراسم گفت که مطمئن است که «یک مهمانی عالی» برگزار خواهد کرد.

 

۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.