المپیک 2024 پاریس؛عصر جدید المپیک با افتتاحیه پاریس 2024

المپیک 2024 پاریس؛عصر جدید المپیک با افتتاحیه پاریس 2024

پاریس روز جمعه بازی های 2024 را با یک مراسم افتتاحیه تماشایی در سواحل سن آغاز کرد که در نهایت بارانی شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  فرانس 24، این رویداد ترکیبی التقاطی از هنر، ورزش و فرهنگ بود و منظره ای فراموش نشدنی را خلق کرد که بر چالش های تدارکاتی و امنیتی بی سابقه غلبه کرد. مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس، بین پونت داسترلیتز و پونت دینا، شکلی منحصر به فرد داشت و دولت فرانسه به شدت روی برگزارکنندگان و کمیته بین‌المللی المپیک تلاش کرده بود تا عدالت جنسیتی را ترویج و این المپیک را با ندایی رسا آغاز کند.
 در مجموع بیست هنرمند برای نمایشی باشکوه که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، روی صحنه رفتند. مراسم افتتاحیه پاریس 2024 نخستین مراسم در تاریخ المپیک بود که در خارج از یک استادیوم برگزار شد و رودخانه سن به صحنه ای بی سابقه برای رویداد جهانی ورزشی تبدیل شد که بیش از یک میلیارد نفر آنرا تماشا کردند.
 لحظه‌ای که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم، پس از یک روز پرتنش که با باران و خرابکاری در شبکه ریلی فرانسه آغاز شد، فرا رسید. این مراسم سریع و چندمکانی که توسط کارگردان برجسته تئاتر فرانسوی توماس جولی طراحی شده بود، با هدف تحت تاثیر قرار دادن تماشاگران تلویزیون جهانی به همان اندازه بود که برای تماشاگران زنده در برابر آب و هوا و امنیت شدید شجاعت داشتند.
نخستین افتتاحیه که در خارج از یک استادیوم برگزار شد - در رودخانه سن – و باید با باران سیل آسایی که سیاهپوش بودن ابرش بر شهر نور افکنده بود، مبارزه می‌کرد. این مراسم در استاددو فرانس با نمایش فیلمی با بازی جمل دبوز کمدین محلی و زین الدین زیدان فوتبالیست سابق آغاز شد و 10 دقیقه بعد قایق حامل هیئت یونانی رژه سنتی ورزشکاران را آغاز کرد. دیوار آبی چشمگیر به شکل پرچم فرانسه در زیر Pont d'Austerlitz باز شد تا راه را برای قایق ها باز کند که متأسفانه باران تماشای رویداد را بست و جمعیت را سبک کرد و تنها 320000 نفر در سواحل سن تماشاگرش بودند.


۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.