المپیک 2024 پاریس؛برگزاری نشست تخصصی با موضوع ورزش و صلح از منظر الهی، انسانی و اخلاقی

المپیک 2024 پاریس؛برگزاری نشست تخصصی با موضوع ورزش و صلح از منظر الهی، انسانی و اخلاقی
طبق برنامه مصوب و اعلام قبلی کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک، نشست تخصصی ورزش و صلح از منظر الهی، انسانی و اخلاقی به صورت برخط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست که با حضور اساتید مدعو و رئیس و اعضای کمیسیون صلح و ورزش و علاقه‌مندان به موضوع برگزار شد، پس از قرائت قرآن دکتر علی اکبر گرجی ازندریانی حقوقدان و از اساتید علمی دانشگاه شهید بهشتی به تبیین رابطه صلح و ورزش پرداخته و ضمن تاکید بر نقش ورزش و رویدادهای ورزشی در توسعه صلح بین ملت ها، اثرگذاری ورزش را در گرو پرهیز از سیاست زدگی و رویکرد ایدئولوژیک دانست.
در ادامه نشست دکتر امیرساعد وکیل حقوقدان و عضو علمی دانشگاه تهران ضمن بررسی نقش ورزش در توسعه صلح بین جوامع بشری نمونه های مستند تاریخی و معاصر را مورد توجه قرار داده و بر اثر بخشی رویکرد صلح طلبانه در ورزش ملی و بین المللی تاکید کرد.
در پایان دکتر حمید قاسمی استاد عضو علمی دانشگاه پیام نور و رئیس کمیسیون صلح و ورزش با تبیین جایگاه ورزش در صلح و توسعه جامعه انسانی با اشاره به منابع دینی و فرهنگی، ورزش را به عنوان ابزاری برای ترویج صلح و اخلاق برشمرد و رویکرد الهی را موید روحیه اخلاقی و انسانی در ورزش دانست.
۳۱ تیر ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.