المپیک 2024 پاریس؛400قبض جریمه برای سوءاستفاده از خط ویژه المپیک

المپیک 2024 پاریس؛400قبض جریمه برای سوءاستفاده از خط ویژه المپیک

طی هفته جاری، پاریس یک خط اختصاصی برای تسهیل دسترسی به سالن های المپیک معرفی کرد که به روی ترافیک عادی بسته شده است و از زمان افتتاح آن در روز دوشنبه، 15 جولای، تاکنون 400 قبض جریمه صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  دیلی اکسپرس، به گزارش فرمانداری کل فرانسه، طرح ترافیک ویژه ای برای مقابله با چالش تحرک ناشی از سازماندهی لجستیکی بازی های المپیک اجرا شده است.
 پاریس که قبلاً به خاطر ترافیک سنگین خود شناخته شده بود، اخیراً تلاش های قابل توجهی برای بهبود گردش جمعیت و ایجاد محیطی مناسب تر برای عابران پیاده انجام داده است. این ابتکار از مفهوم "شهر 15 دقیقه ای" پیروی می کند. رسانه اسپانیایی AS گزارش می دهد که بسته شدن حدود 200 کیلومتر ترافیک در پاریس و همچنین مناطق اطراف پایتخت فرانسه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 این تعطیلی برای ترافیک عادی است و هدف آن تسهیل حرکت ورزشکاران و همچنین سایر متخصصان دخیل در توسعه بازی ها مانند خدمات اورژانس یا رسانه ها است. این خطوط در چهار بزرگراه اصلی منتهی به پایتخت، جاده کمربندی و برخی جاده‌ها در مرکز شهر، در یک طرح چند فازی تقسیم می‌شوند که تا پایان بازی‌های المپیک در سپتامبر، زمانی که بازی‌های پارالمپیک نیز برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.
 هدف این است که ورزشکاران بتوانند در کمتر از 20 دقیقه از دهکده المپیک در سن دنیس به تمام مکان های مسابقه، چه در پاریس و چه در حومه شهر برسند. به عبارت دیگر، از نظر المپیکی، شهر 15 دقیقه پیاده روی به شهر 30 دقیقه رانندگی تبدیل می شود و این یک تعهد مشخص در مناقصه فرانسه بود و با شروع عملیات400 قبض فقط در دو روزطبق گفته فرمانداری صادر گردیده است.

۳۰ تیر ۱۴۰۳ ۱۳:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.