کمیسیون محیط زیست و ورزش برگزار کرد؛ نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای زیست محیطی و صعود پایدار

کمیسیون محیط زیست و ورزش برگزار کرد؛  نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای زیست محیطی و صعود پایدار
نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای زیست محیطی و صعود پایدار به مقاصد شاخص کوه نوردی ایران، با حضور مسئولان، کارشناسان، صاحبنظران زیست محیطی، فعالان رسانه ای، نماینده تشکل ها، باشگاهها، نهادها و ... در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  این نشست توسط بخش محیط زیست کمیته پناهگاههای فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی با حضور رئیس و اعضای کمیسیون ورزش و محیط زیست و سایر صاحب نظران این حوزه طی سه ساعت برگزارشد و در آن موارد مهم و حائز اهمیت برای حفظ کوه ها مورد بررسی قرار گرفت.
 همچنین در این نشست به بحث و تبادل نظر در خصوص بررسی نحوه مدیریت همکاری با جوامع محلی جهت ترویج کوه نوردی پایدار و همگام با محیط زیست، تعامل و استفاده از خلاقیت های غیرکوه نوردان (ارگان ها، جوامع محلی و ...)، نحوه مشارکت جوامع محلی با کوه نوردان (همراهی و امرار معاش) ، راهکارهای فرهنگی و رسانه ای، اقدامات تشویقی و بازدارنده و اطلاع رسانی های لازم ، بررسی و برنامه ریزی مسئولیت و اقدامات کمیته پناهگاه ها و محیط زیست مطرح پرداختند.
مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک ضمن خوشامدگویی و ابراز این مطلب که کوهها در ایران متولی مشخصی ندارند تاکید کرد: مدیریت یکپارچه، تصویب قوانین با کنترل نیروی انتظامی باید مد نظر قرار گیرد و فدراسیون کوهنوردی در آگاهی بخشی و آموزش،  موارد مشخص و مدونی داشته باشد. 
وی در ادامه افزود: اساسنامه حفاظت محیط زیست کوهستان باید بازنگری شود و با استفاده از موشن گرافی مصور در سایت فدراسیون بارگذاری شود. همچنین ساخت فیلمهای 2 و3 دقیقه ای و انعکاس آن در فضای مجازی باید از اهم موارد باشد .
وی تاکید کرد: کمیسیون ورزش و محیط زیست درصدد است ثبت شکایات زیست محیطی در ورزش را با راه اندازی سامانه، پیگیری کند و کمیسیون علاقمند است با نگاه به تجارب جهانی در یک قله، اقدامات و برنامه ها به صورت پایلوت صورت پذیرد. 
رئیس کمیسیون ورزش ومحیط زیست حمایت کامل خود را از پایان نامه های دکتری با موضوع مدیریت جامع کوهستان اعلام کرد.
۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۱۰:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.