دوومیدانی ایران با دو ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ ؛ حسن تفتیان و فرزانه فصیحی سهمیه پاریس گرفتند

دوومیدانی ایران با دو ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ ؛ حسن تفتیان و فرزانه فصیحی سهمیه پاریس گرفتند
حسن تفتیان و فرزانه فصیحی دوندگان دوهای سرعت ورزش دوومیدانی بعنوان نمایندگان کشورمان سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست آوردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون دوومیدانی،پس ازپایان مهلت قانونی تلاش تمامی ورزشکاران ورزش دوومیدانی در سراسر جهان و با اعلام فدراسیون جهانی این رشته ورزشی(world athletics) فرزانه فصیحی دونده دوهای سرعت کشورمان و نایب قهرمان قاره آسیا و همچنین حسن تفتیان رکورد‌دار ملی کشورمان و قهرمان آسیا هر دو در ماده ۱۰۰ متر موفق شدند از طریق رنکینگ جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴را کسب نمایند.

بر همین اساس،فصیحی با قرار گرفتن در جایگاه ۳۸و حسن تفتیان نیز با ایستادن در جایگاه ۴۵جدول رتبه بندی رنکینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی توانستند مجوز لازم جهت شرکت در المپیک پاریس را به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به دست آورند.

گفتنی است،در ماده ۱۰۰متر بازی‌های المپیک ۵۶ورزشکار در هر دو بخش بانوان و آقایان حضور خواهند داشت که در بخش بانوان ۲۸نفر موفق به کسب رکورد ورودی مستقیم شدند و در بخش آقایان نیز ۳۰دونده موفق به ثبت حد نصاب ورودی مستقیم شده‌اند و سایر نفرات از طریق جدول رتبه بندی فدراسیون جهانی دوومیدانی(رنکیگ) جواز شرکت در این بازی‌ها را کسب نمودند.

لازم به ذکر است،رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴طی روزهای۱۱ الی۲۱ مرداد ماه جاری در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۱۹:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.