بازگشایی متروی فرودگاه اورلی در پاریس پیش از المپیک

بازگشایی متروی فرودگاه اورلی در پاریس پیش از المپیک

امانوئل ماکرون پس از ماه‌ها فعالیت بی وقفه، یک ماه قبل از افتتاحیه بازی‌های المپیک خط 14 راه آهن شهری را افتتاح کرد که سن دنیس را در شمال پاریس را به فرودگاه اورلی متصل می‌کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  نشریه فرانسوی زبان لوموند؛ مکرون که به شدت درگیر تدارکات این رویداد جهانی بود، شش روز قبل از دور اول انتخابات بسیار نامشخص قانونگذاری که با انحلال غافلگیرانه مجلس ملی توسط او آغاز شد، سفر افتتاحیه بین Mairie de Saint-Ouen و ایستگاه کاملاً جدید Saint-Denis Pleyel را انجام داد. "من خط توسعه یافته 14 را باز اعلام می کنم (...). در عرض چند دقیقه، شما قادر خواهید بود مسافران را سوار کنید". امانوئل مکرون با اشاره به پروژه‌ای که «با موفقیت زندگی‌ها را به شیوه‌ای کاملا ملموس تغییر می‌دهد»، گفت: "این یک تلاش جمعی است، کاری که جمهوری می‌داند چگونه با گرد هم آوردن تمام نیروهای ملت انجام دهد".
 رئیس جمهور پس از بازدید از ایستگاه جدید، به سرعت صحنه را بدون سخنرانی رسمی ترک کرد. خط 14 با امتداد 28 کیلومتر، با هشت ایستگاه جدید و عبور از 11 شهرداری، روزانه یک میلیون مسافر را تا اواسط سال 2025 جابه‌جا می‌کند و به اولین "سوپر مترو" در منطقه پاریس تبدیل می‌شود. این افتتاحیه نشان دهنده تحقق وعده Grand Paris Express است که برای اولین بار توسط نیکلا سارکوزی در سال 2009 با زیرساخت های حمل و نقل که حومه پایتخت را به هم متصل می کند. بیان گردید.
خط توسعه یافته 14 اولین شبکه از این خط جدید است که تا سال 2030 شاهد 200 کیلومتر خطوط جدید مترو خودکار - خطوط 15، 16، 17 و 18 - و 68 ایستگاه جدید در سراسر منطقه ایل دوفرانس خواهد بود.


۶ تیر ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.