وبینار بین المللی بازیگران صلح در خاورمیانه برگزار شد

وبینار بین المللی بازیگران صلح در خاورمیانه برگزار شد
کمیسیون صلح و ورزش به مناسبت روز المپیک وبینار بین المللی بازیگران صلح در خاورمیانه با حضور مدرسینی از کشورهای اسپانیا و آمریکا برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست بین المللی روز المپیک با عنوان بازیگران صلح در خاورمیانه با حضور نمایندگانی از کشورهای هندوستان، اسپانیا و ایالات متحده به صورت آنلاین (بر خط)  برگزار شد.
در این نشست که به مناسبت سوم تیر ماه روز المپیک برگزار گردید در ابتدا دکتر قاسمی رئیس کمیسیون صلح و ورزش ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدرسین و شرکت کنندگان در این وبینار بین‌المللی، دیپلماسی ورزش را ابزاری برای پیشبرد اهداف نرم سیاسی کشور نامید.
در ادامه کریشنا ساتیش پژوهشگر ژئوپولیتیک ورزشی  دانشگاه ویکتوریا بارسلون اسپانیا با بررسی دیپلماسی ورزشی ایران و هندوستان رشته‌های فوتبال کبدی، کشتی، تکواندو و والیبال را از جمله دروازه‌های تقویت تعاملات دیپلماسی میان هندوستان عنوان کرد.
وی در ادامه  با اشاره به عضویت ایران در میان کشورهای بریکس (اقتصاد نوظهور) این تفاهمنامه بین المللی را فرصتی برای توسعه تعاملات ورزشی میان دو کشور نامید.
فرناندو دلگادو استاد جامعه شناسی دانشگاه لمن امریکا  دومین سخنران این نشست بین المللی بود که به بررسی صلح در خاورمیانه و اثرات ایالات متحده برای موضوع صلح در خاورمیانه پرداخت. وی در بخشی از صحبت‌های خود به بررسی جام جهانی فوتبال در امریکا در سال ۲۰۲۶ پرداخت و این موضوع را فرصتی کم نظیر برای روابط بین کشورها دانست.
در انتهای نشست دکتر شریعتی عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای میزبانی کشورهای همجوار از جمله قطر ۲٠۲۲ عربستان ۲٠۳۴ برای جام جهانی فوتبال را زمینه ای برای توسعه همکاری بر مبنای حسن همجواری و دیپلماسی ورزشی منطقه ای نامید.

 

وبینار صلح و ورزش

۶ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.