حمل تاریخی مشعل المپیک در اقیانوس

حمل تاریخی مشعل المپیک در اقیانوس

حمل مشعل المپیک قبل از ترک برست از یک روز جشن در فینیستر Finistère لذت برد تا فصلی منحصر به فرد را در یک سفر ویژه برای روشن کردن پنج قلمرو فرادریایی فرانسه آغاز کند. جمعه هفته پیش، حمل مشعل به تور بریتانی، از موج سواری تا پیاده روی، با شور و شوق محسوسی بین پورت لا فورت و برست ادامه مسیر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت پاریس 2024،بانوی شایسته سابقه کشور فرانسه، لوری تیلمن، قبل از اینکه مشعل به همراه آرمل لوکلیاک و خدمه افسانه ای Maxi Banque Populaire XI در گذرگاهی ماوراء اقیانوس اطلس به سمت گوادلوپ حرکت کند. مشعلدان المپیک را در اسکله مالبرت روشن کرد.
همراه با سباستین ژوزه، دو ملوانی که بین آنها هفت بار کره زمین را دور زده اند، با ماری خوزه پرک، مارین لورفلین، الکسیس میچالیک و هوگو رولینگر وارد ماجراجویی شگفت انگیزی شدند. مراسم حمل با موج سواری جمعی در Point de la Torcha در قلب منطقه Bigouden برگزار شد و مورد تحسین تماشاگران در ساحل شنی سفید وسیع قرار گرفت. مشعل المپیک سپس به Plougastel-Daoulas که به دلیل توت فرنگی هایش و به عنوان یک "شهر فعال و ورزشی" معروف است، حرکت کرد. انتخاب به عنوان مرکز تمرینی بازی های المپیک، توقفی ضروری برای مراسم حمل بود. ماکسی تریماران باشکوه برست را برای یک ماجراجویی تاریخی ترک کرد. تصاویر این غول دریا در حال عبور از Goulet de Brest نفس گیر بود. با آوردن شعله به سرزمین های فرامرزی فرانسه، حمل مشعل در اقیانوس مردم فرانسه را در سراسر جهان قادر می سازد تا در این جشنواره بزرگ سهیم شوند.
 قایق اولتیم قرار است در 15 ژوئن به Pointe-à-Pitre در گوادلوپ برسد و سپس در 16 ژوئن با خدمه جدیدی از ورزشکاران و زنان خارج از کشور به سمت مارتینیک حرکت کند تا موفقیت ورزشکاران و زنان فرانسوی خارج از کشور را شاهد باشند. مشعل المپیک که توسط فانوس ها حمل می شود، گویان فرانسه در 9 ژوئن، لا رئونیون در 12 ژوئن و پلینزی فرانسه در 13 ژوئن روشن می شود.


۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.