آگاهی و آرامش بواسطه هوش مصنوعی و مدیتیشن در پاریس 2024

آگاهی و آرامش بواسطه هوش مصنوعی و مدیتیشن در پاریس 2024

سه سال پس از اینکه سیمون بایلز سلامت روان ورزشکاران را در المپیک توکیو برجسته کرد، بازی‌های پاریس نشان خواهد داد که چگونه این آگاهی مراقبت و حمایت را بهبود بخشیده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  فرانس 24، بایلز از اکثر مسابقات توکیو به دلیل مشکلات روانی و "پیچ و خم" کناره گیری کرد - یک احساس سردرگم کننده در هوا که ژیمناست ها را تحت تأثیر قرار می دهد. با نزدیک شدن به پاریس 2024، سازمان دهندگان محلی، IOC و فدراسیون های ورزشی تاکید می کنند که درس های ارزشمندی در این خصوص آموخته اند.

 برای اولین بار در بازی‌های المپیک، ورزشکاران به «منطقه ذهن‌آگاهی و آرامش» معروف به «منطقه ذهن ورزشکار365» که در بالای سالن اصلی در دهکده ورزشکاران قرار دارد، دسترسی خواهند داشت. این فضا دارای هدست‌های واقعیت مجازی برای مدیتیشن، سرپوش خواب و فعالیت‌های هنری است که همگی در محیطی آرام و کم نور طراحی شده‌اند تا آرامش‌بخش و بی‌صدا باشد.

کریستی باروز، رئیس ورزش ایمن در IOC گفت: "این خود ذن (تمرکز) خواهد بود، مانند یک آبگرم آینده نگر." است علاوه بر این، دهکده دارای یک کافه بدون الکل و مناطق اجتماعی است که ورزشکاران می توانند در آن استراحت کنند. آنها همچنین به راهنماهایی در مورد حفظ بهداشت روانی خوب، از جمله نکاتی در مورد محدود کردن زمان نمایش صفحه، دسترسی خواهند داشت.

 لوران دالارد، هماهنگ کننده سلامت پاریس 2024، گفت: "همانطور که هیچ ورزشکاری فکر نمی کند قبل از مسابقه خودش را با همبرگر و شیرینی پر کند، خوب نیست که با تماشای زیاد TikTok یا Instagram خود را با ویدیوهای شبکه های اجتماعی اشباع کنید".

 

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.