کاندیداهای یکسان در انتخابات ژیمناستیک جهانی

کاندیداهای یکسان در انتخابات ژیمناستیک جهانی

اسامی نامزدهای ریاست فدراسیون جهانی ژیمناستیک در سایت این نهاد اعلام شد. انتخابات فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک در روز جمعه ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ در هشتاد و پنجمین کنگره FIG در دوحه قطر برگزار خواهد شد. همانند سال 2021، دو نامزد برای این سمت رقابت می کنند: موریناری واتانابه، رئیس فعلی و فرید گایبوف، رئیس فعلی ژیمناستیک اروپا.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اینساید د گیمز، نمایندگان فدراسیون های ملی وابسته به فدراسیون جهانی سه نایب رئیس، هفت عضو کمیته اجرایی و 21 عضو شورا (با نمایندگی قاره ای) را انتخاب خواهند کرد.
علاوه بر این، یک رئیس و شش عضو برای کمیته ژیمناستیک برای همه و هر کمیته فنی FIG و همچنین دو ممیز انتخاب خواهند شد. افراد منتخب از اول ژانویه 2025 برای یک دوره چهار ساله کار خود را آغاز خواهند کرد. موریناری واتانابه که برای یک دوره چهار ساله اولیه در کنگره توکیو در اکتبر 2016 انتخاب شد، نهمین رئیس فدراسیون جهانی و اولین غیراروپایی است که این پست را در اختیار دارد. او پیش از آغاز به کار، از سال 2009 دبیرکل انجمن ژیمناستیک ژاپن بود. واتانابه که اولین دوره او به دلیل تعویق یک ساله انتخابات تا دسامبر 2021 تمدید شد - برای یک دوره سه ساله (2022-2024) توسط فدراسیون های ملی ژیمناستیک در هشتاد و سومین کنگره در نوامبر 2021. در آنتالیا انتخاب شد.
 فرید گایبوف از سال 2006 دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک آذربایجان است. در سال 2017، گایبوف به عنوان رئیس اتحادیه ژیمناستیک اروپا انتخاب گردید که بعدها به ژیمناستیک اروپا تغییر نام داد. در 7 سپتامبر 2021، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، فرید گیبوف را به سمت وزیر ورزش و جوانان این کشور منصوب کرد. در دسامبر 2022، او با اکثریت آرا دوباره به عنوان رئیس اتحادیه ژیمناستیک اروپا انتخاب شد. این تصمیم در بیست و نهمین کنگره UEG در آلبوفیرا، پرتغال اعلام شد.


۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.