محکومیت "پاکسازی اجتماعی" توسط خیریه های فرانسوی در آستانه المپیک

محکومیت "پاکسازی اجتماعی" توسط خیریه های فرانسوی در آستانه المپیک

گروه "روی دیگر سکه" گزارشی تهیه کرده است که نشان می دهد فرانسه همان رویه بازی های قبلی را دنبال می کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  فرانس 24، گروه "روی دیگر سکه" 80 موسسه خیریه را گرد هم می آورد که برای برابری فعالیت می کنند. این گروه ها اخیرا گزارشی منتشر کرده اند که در آن تاکید شده است که شیوه های استفاده شده توسط کسانی که بازی های المپیک 2024 پاریس را برگزار می کنند با آنچه میزبانان قبلی المپیک استفاده می کردند، تفاوتی ندارد.
در این رویدادها، بیرون راندن افراد آسیب پذیر و انجام یک پاکسازی اساسی به منظور ارائه شهری بی آلایش به جهان، یک عمل تکراری است. این گروه برگزارکنندگان المپیک پاریس را به پاکسازی اجتماعی پایتخت متهم کرد. در این بیانیه آمده است که مهاجران، ساکنان، بی خانمان ها و کارگران سطح نازل هدف قرار گرفته اند.
 گزارش مزبور این اقدامات را "همان کتاب بازی مورد استفاده سایر میزبانان المپیک" توصیف می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گزارش آمده است: "ما امیدوار بودیم که این رویداد با رویداد های قبلی متفاوت باشد. پیشنهادات زیادی در این زمینه ارائه کردیم." گزارش داده هایی را ارائه می دهد. برای مثال، در سال 2024 تاکنون 26 مورد اخراج از کمپ های مهاجران صورت گرفته است. این نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به بازی‌ها، مقامات برای پوشاندن مشکلات حل نشده عجله دارند. از آوریل سال گذشته، در مجموع 10 ملک اشغال شده توسط مهاجران، از جمله یک کارخانه سابق در نزدیکی دهکده المپیک، تخلیه شده و 1967 نفر تحت تاثیر این اقدام قرارگرفته اند.


۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.