نشست وبیناری نائب رئیس کمیته و و رئیس کمیسیون زنان و ورزش با رئیس کمیته برابری جنسیتی شورای المپیک آسیا

نشست وبیناری نائب رئیس کمیته و و رئیس کمیسیون زنان و ورزش با رئیس کمیته برابری جنسیتی شورای المپیک آسیا

در  ادامه جلسات اختصاصی پیرامون برنامه های عملیاتی شورای المپیک آسیا وبیناری با حضور دکتر مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون زنان و ورزش،خانم شیخه عبدالعزیز خلیفه، رئیس کمیته برابری جنسیتی شورای المپیک آسیا و خانم سابین فخوری مدیر بخش حفاظت و برابری جنسیتی OCA برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای نشست دکتر فرهادی زاد ، به معرفی اعضا کمیسیون پرداختند و ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص اعضا اصلی کمیسیون عنوان داشتند  به فراخور موضوعات  مختلف از روسای محترم  فدراسیون های ورزشی و افراد صاحب نظر دعوت به عمل می آید تا ضمن حضور در کمیسیون از تجارب و نقطه نظراتشان بهره مند شویم.
 وی تاکید کرد با توجه به شرایط فرهنگی، تلاش بسیاری بر آموزش بانوان  در ابعاد کمی و کیفی در امر مدیریت اقدام گردید بطوریکه در حال حاضر ورزش بانوان ایران توسط خود بانوان اداره می شود.
سپس خانم الحیاه گزارش تطبیقی در خصوص بازیهای آسیایی هانگژو را مطرح نمود و به این نکته اشاره کرد زنان فعال در عرصه مدیریتی باید به صورت کیفی تربیت شوند و کیفیت بر کمیت ترجیح دارد. همچنین به فعالیت اثربخش داوران و مربیان زن ایران در کشورهای دیگر اشاره نمود و از کادرسازی کیفی ایران تشکر کرد.  
در ادامه دکتر فرهادی زاد در خصوص برنامه کمیته ملی المپیک ایران در حوزه ورزش زنان  در سال 2024  به مواردی اشاره نمود و 5 برنامه محوری کمیسیون به شرح زیر را به کمیته برابری جنسیتی آسیا اعلام کرد:
1-دوره تربیت سفیران ورزشی ، بصورت کارگاهی و آشنایی با ارزش های المپیک ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان دختر  ورزشکار در 8 منطقه کشور
2-کارگاه آموزشی بررسی چالش های ورزشکاران، مربیان زن  ، با حضور  مسئولین فدراسیون های ورزشی
3-مدیریت و رهبری زنان در حوزه مدیران و ورزشکاران هیات های ورزشی  استان ها ، در  8 منطقه کشور
4-برگزاری مراسم تجلیل از زنان تاثیرگذار در ورزش ایران
5- تمهید مقدمات برگزاری سومین همایش ملی زن و ورزش ( ایران قوی- ورزش قوی و  زنان قوی)
موضوع بعدی مورد بحث « توسعه اجتماعی از طریق المپیزم و آموزش » بود که شورای المپیک آسیا در این زمینه به برنامه های حمایتی IOC  و OCA  اشاره نمود که به تقویت ورزش زنان در کشورها از طریق NOC ها می پردازد.
در این زمینه خانم دکتر فرهادی زاد به تیم هاکی روی یخ دختران ایران اشاره کرد که در یک دوره کوتاه فعالیت توانستند رشد خوبی داشته باشند و  به قهرمانی مسابقات آسیا در تاشکند دست یافتند که تلاش می شود از برنامه« توسعه اجتماعی از طریق  المپیزم »  شورای المپیک آسیا برای حمایت از این تیم استفاده شود.
همچنین به موضوع کاندیداتوری ثریا آقایی ، در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اشاره شد که مقرر گردید از طریق کمیته برابری شورای المپیک آسیا حمایت لازم انجام پذیرد
در انتهای نشست نیز خانم الحیاه از فعالیت های ایران در زمینه رشد و ارتقا ورزش زنان تشکر نمود وفعالیت های انجام شده را قابل تقدیر دانست .
 

۸ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.