آورده 12 میلیارد یورویی المپیک برای پاریس

آورده 12 میلیارد یورویی المپیک برای پاریس

مرکز حقوق و اقتصاد ورزش دانشگاه لیموژ CDES ادعا می کند که بازی های المپیک 2024 سود اقتصادی خالصی بین 6.7 تا 11.1 میلیارد یورو برای منطقه پاریس ایجاد می کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از بلومبرگ، بر اساس مطالعه‌ای که برگزارکنندگان بازی‌ها به‌دنبال پذیرش شعار جدید محدودیت‌های مالی جنبش المپیک هستند، المپیک 2024 پاریس می‌تواند 11.1 میلیارد یورو (12 میلیارد دلار) افزایش اقتصادی درازمدت ایجاد نماید.
این بدان معناست که فعالیت اقتصادی ایجاد شده از سازماندهی رویداد حدود 4.58 میلیارد یورو، تأثیر ساخت و ساز حدود 3 میلیارد یورو و سهم گردشگری در خوشبینانه ترین سناریوها به 3.56 میلیارد یورو خواهد رسید. این مطالعه که توسط مرکز حقوق و اقتصاد ورزش مستقر در پاریس منتشر شد، می‌گوید جدول زمانی 17 ساله برآوردهای آنها؛ از مرحله برنامه‌ریزی تا دوره «میراث» منتهی به سال 2034 را در بر می‌گیرد. گزارش اندیشکده همچنین برآوردهایی را برای «تأثیر کلی کم» 6.7 میلیارد یورو و سناریوی متوسط 8.99 میلیارد یورو ارائه کرده است. بنا بر اعلام محققین این اندیشکده، این ارقام بیانگر یک تجزیه و تحلیل کامل هزینه و فایده ضروری برای اینکه بتوانیم مشروعیت میزبانی بازی‌ها را به نتیجه برسانیم، نیست. پاریس آزمون تورنسل مهمی برای کمیته بین‌المللی المپیک و تلاش‌های آن برای معرفی یک فرآیند مناقصه ساده‌تر و کم‌رقیب‌تر برای بازی‌ها است که همچنان تأثیر مثبتی برای میزبان‌هایش خواهد گذاشت. پس از دهه‌ها انتقاد در مورد اینکه چگونه شهرهایی مانند آتن و ریودوژانیرو بودجه خود را از دست دادند و دولت‌های خود را با بدهی مواجه کردند، کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال انتخاب شهرهای میزبان بر اساس گفت‌وگو و نه رقابت برای برگزاری المپیکی است که هم ارزان‌تر و هم پایدارتر باشد.
رئیس پاریس 2024، اتین توبوآ، در اظهارنظرهای خود به خبرنگاران به این اخلاق احتیاط مالی اشاره کرد و گفت که در این مرحله مطمئن است که بازی‌ها با بودجه 4.4 میلیارد یورویی ارائه می‌شوند. توبوآ، مسئول برگزاری جام جهانی راگبی در سال 2007، گفت: "هدف همیشه این بود که متعادل باشیم و ما فقط آنچه را که بتوانیم به دست آوریم خرج کنیم. هدف کسب درآمد نبود." بودجه برای هزینه‌های زیرساختی تقریباً 4.5 میلیارد یورو است، اما از ترکیبی از پول دولتی و خصوصی حاصل می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که هیچ پروژه‌ای را تولید نکند که پس از بازی‌ها بلااستفاده بماند.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.