استقبال برای میزبانی برای بازی های زمستانی 2028

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که «چندین» کشور برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۸ ابراز علاقه کرده اند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اینساید د گیمز، گانگ وون در کره جنوبی قرار است بازی های سال آینده را برگزار کند، اما هنوز میزبانی برای دور 2028 انتخاب نشده است. این استان کره جنوبی در ژانویه 2020 پس از معرفی کمیسیون میزبان بازی های زمستانی IOC به عنوان کاندیدای مورد نظر، مجوز رسمی برگزاری المپیک زمستانی را دریافت نمود. انتخاب میزبان بازی های 2028 قرار است با همین روند طی شود و کمیته بین المللی المپیک اصرار دارد که "دیگر یک چرخه انتخابات ثابت" برای این رویداد وجود نخواهد داشت.
ایالات متحده آخرین کشوری است که به پیشنهاد احتمالی برای مسابقات چند ورزشی با لیک پلاسید - که بازی‌های المپیک زمستانی 1932 و 1980 را برگزار کرده است - قصد دارد شانس خود را برای برگزاری به بوته آزمایش بگذارد. شهردار لیک پلاسید، آرت دولین، ماه گذشته در مصاحبه ای گفت که پس از بازسازی اماکن دهکده برای برگزاری بازی‌های یونیورسیاد زمستانی امسال، بحث‌ها بر سر پیشنهاد احتمالی در حال انجام است. از سوی دیگر ایتالیا پیشنهاد لومباردی را بعنوان میزبان المپیک زمستانی جوانان 2028 ارائه کرده است، در حالی که اوکراین قصد خود را برای شرکت در این رقابت اعلام کرده بود.
کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که "شرایط به طور دائمی برای گفتگوهای غیررسمی و تعهدزا با هر شهر، منطقه یا کشور و کمیته ملی المپیک آنها  باز است." کمیته بین‌المللی المپیک در این خصوص گفت: "چندین کمیته ملی المپیک برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی جوانان در آینده، با فرصت بعدی در سال 2028، ابراز علاقه کرده‌اند". 
 
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.