تحقیقات مصرف کننده مستقل تأیید کرده است که بازی های المپیک همچنان جذاب ترین رویداد ورزشی و سرگرمی در جهان و حلقه های المپیک یکی از شناخته شده ترین نمادها در سطح جهانی هستند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از IOC، این یافته ها بخشی از نظرسنجی مصرف کنندگان بود که توسط Publicis Sport & Entertainment در مارس 2022 با بیش از 28000 نفر در رده سنی 13 تا 65 سال در 16 منطقه انجام شد. از پاسخ دهندگان خواسته شد که جذابیت رویدادهای ورزشی و سرگرمی پیشرو جهانی و ملی را ارزیابی کنند. در بین گروههای سنی، نسل جوانتر کسانی بودند که بازیهای المپیک را جذاب میدانستند که با همین روند برای بازیهای المپیک زمستانی نیز صادق است. تفاوت کمی در میزان جذابیت برای این دو رویداد المپیک بر اساس جنسیت نیز وجود داشت. بر اساس این نظرسنجی، جهانی بودن همچنان مهمترین ویژگی مرتبط با بازی های المپیک است، در حالی که در ارتباط با فراگیری، برابری و بازی جوانمردانه نسبت به تحقیقات انجام شده پس از آخرین بازی های المپیک زمستانی در سال 2018 در پیونگ چانگ افزایش یافته است و با نگاهی به آینده، هیجان برای بازیهای المپیک پاریس 2024 بیشتر از سایر رویدادهای ورزشی بزرگ آینده خواهد بود که در نظرسنجی گنجانده شده اند. تقریباً از هر 10 نفر 9 نفر توانستند حلقه های المپیک را به درستی شناسایی کنند که آنها را به یکی از شناخته شده ترین نمادها در جهان تبدیل کرده است. در راستای این رویداد، جهانی بودن همچنان مشخصه ای است که بیشترین ارتباط را با نماد حلقه ها دارد. انجمنهای فراگیر و نوآور از زمان انجام مطالعه مقایسهای پس از آخرین بازیهای المپیک زمستانی در سال 2018 بیشترین افزایش را داشتهاند.