پنجمین نشست هیات اجرایی برگزار شد؛دبیر کل کمیته ملی المپیک: با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی هانگژو و المپیک پاریس ردیف بودجه ما باید سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان شود

پنجمین نشست هیات اجرایی برگزار شد؛دبیر کل کمیته ملی المپیک: با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی هانگژو و المپیک پاریس ردیف بودجه ما باید سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان شود
پنجمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز با ریاست محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و حضور اعضای هیات اجرایی در محل کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر سید مناف هاشمی در خاتمه پنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در نشست قبلی هیات اجرایی که در محل وزارت ورزش برگزار شد جلسه خوبی با وزیرمحترم ورزش داشتیم که اعضا دیدگاه و انتظارات خود را مطرح کردند و وزیر ورزش هم انتظارات خود را عنوان کرد و آقای خسروی وفا هم درخواست کرد ستاد عالی با قید فوریت تشکیل شود که این جلسه انجام شد و ترکیب کمیته و وزارت مشخص شد تا ستاد جلسات دو هفته یکبار شکل بگیرد و خروجی آن در کمیته و وزارت دنبال شود.

وی افزود: امروز ریاست محترم کمیته ملی المپیک گزارشی از سفر به کامبوج، نشست‌ها و ملاقات ها با اعضای IOC و OCA داشتند همچنین مقرر شد تفاهم نامه همکاری با کمیته ملی المپیک کامبوج امضا شود.

سخنگوی کمیته ملی المپیک ابراز داشت: همچنین تلاش‌ها، گزارش ها و سیاست ها برای بودجه 1402 و  برنامه هفتم توسعه ارائه شد و قرار  شد با کمک اعضای هیات اجرایی  و در اولین زمان ممکن نتایج این اقدامات مشخص شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: فدراسیون هایی که از ما مطالبه دارند ظرف سه چهار ماه آینده با کمک دوستان در سازمان برنامه و بودجه پرداختی آنها را به صددرصد می رسانیم. فدراسیون‌هایی هم که نیاز به کمک دارند در قالب کمک های خاص کمک می کنیم تا کار زمین نماند و همچنین نشان تجاری کمیته و درآمدزایی از بخش خصوصی در برنامه ما قرار دارد و به دنبال این هستیم که مصوبات آن را در کمیته داشته باشیم. یک مصوبه دیگر مبنی بر احیای شرکت اقتصادی کمیته که پیش از این تصمیم بر انحلال آن بود که امروز در نشست هیئت اجرایی  قرار شد این شرکت را حفظ کنیم و برای شرح فعالیت و اساسنامه با دوستان صحبت کنیم.

دکتر مناف هاشمی خاطر نشان کرد: انتخاب سرپرست کاروان اصلی ترین بحث نشست امروز بود پیشنهاد روی چند نفر بوده ولی اولویت با دکتر نصرالله سجادی بود اما ایشان بنا به دلایلی آن را نپذیرفت و خسروی وفا رئیس کمیته پیشنهاد داد دبیر کل آن را قبول کند به شرط اینکه در بحث معاونان از نیروهای جوان استفاده شود و پرورش پیدا کنند. من البته در جلسه استقبال نکردم چون فرصت برای سجادی و جوانان بود و در نهایت قرار شد با حفظ سمت این مسئولیت را بپذیرم و جمعی سه تا پنج نفره در کنار من باشند.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در خاتمه گفت:در خصوص آکادمی ملی المپیک اعضای هیات اجرایی،  علیرضا پاکدل را به عنوان سرپرست انتخاب کردند تا هم از داخل هیات اجرایی باشد و هم هماهنگی های لازم وجود داشته باشد ، ایشان از مدیران جوان، موفق و با انگیزه هستند.در مورد مرکز نظارت هم  چند گزینه وجود دارد و قرار است امروز عزیزان پیشنهادات خود را به رئیس کمیته ارائه و در اسرع وقت رئیس مرکز نظارت انتخاب می‌شود.

دکتر مناف هاشمی در مورد برنامه کمیته ملی المپیک درخصوص جدا سازی بودجه گفت:  کمیته و وزارت هردو منابع مالی پایینی دارند و اعداد بودجه ای به موقع تخصیص نمی گیرند. ما با سیاست وزیر جلو می رویم. اینکه بودجه ما کنار بودجه آنها باشد فرقی ندارد مهم این است ارقام ردیف اصلی و متفرقه کمیته ملی المپیک بهتر و قوی تر شود اگر می خواهیم ورزش جایگاه خود را در بخش قهرمانی و همگانی پیدا کند وظیفه داریم دولت مردان را قانع کنیم اگر خوب قانع کنیم قول می دهم کمک خواهند کرد.

وی در خاتمه افزود: ردیف بودجه ما باید سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان شود چرا که سال آینده بازی های آسیایی و سپس رقابتهای کسب سهمیه و بازیهای المپیک را پیش رو داریم و این عدد برای دولت محترم چیزی نیست و ما باید تلاش می کنیم که قانع شوند و این افزایش ردیف بودجه را انجام دهند و  امیدوارم نتیجه بگیریم.



 

۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.