کمپانی رسانه ای ان بی سی یونیورسال، حامی سرشناس پخش و تولید تلویزیونی المپیک اعلام کرد که در حوزه تبلیغات و درامدهای ناشی از آن با ضرر مالی مواجه شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از لس آنجلس تایمز؛ بر اساس اظهاریه مالی اعلام شده توسط کام کست، کمپانی رسانه ای ان بی سی یونیورسال بدلیل شیوع گسترده کرونا و تعویق بازی های توکیو2020 با ضرر مالی 28 درصدی در جذب تبلیغات و درامدهای ناشی از آن مواجه گردیده است.
این کمپانی، کاهش هزینه کرد شرکتهای مختلف در حوزه تبلیغات بدلیل تعویق المپیک و لغو شدن بسیاری از رویدادهای ورزشی بین المللی را از دلایل اصلی کاهش درآمدهای خود عنوان کرده است.
گفتنی است، کمپانی آمریکایی ان بی سی یونیورسال بعنوان یکی از پردرآمدترین حامیان المپیکی IOC تاکنون نسبت به رقبای خود با افت محسوس درآمد مواجه نبوده و بخش عمده ای از حق پخش بازار ایالات متحده را در دست دارد.
این کمپانی مبلغی بالغ بر 1/25میلیارد دلار از فروش حق پخش پیام های بازرگانی بدست آورده است که بیش از کل درآمد حاصل شده از بازی های المپیک 2016 ریو می باشد.