دستور العمل قانون 40 کمیته بین المللی المپیک به کمیته های ملی المپیک بمنظور نظارت بر حسن اجرای قوانین ابلاغ خواهد شد.
به گزارش اینساید د گیمز و به نقل از IOC، جان کوتس رئیس کمیسیون حقوقی IOC از ایجاد تغییر در منشور المپیک طی نشست این نهاد در خصوص قانون 40 خبر داد.
بر اساس قانون 40:3 کمیته بین المللی المپیک؛ هیچ یک از ورزشکاران، سرپرستان یا اعضاء تیم های شرکت کننده در بازی های المپیک حق استفاده از شخص، نام و یا تصویر خود بمنظور تبلیغات نخواهند داشت و بهمین دلیل کمپانی های بزرگ به برنامه پرسود The Olympic Partner (TOP) ملحق میگردند که میزان زیادی از دیده شدن توسط هواداران و مردم را به آنها ارائه می دهد هرچند این موضوع صداهایی مخالف از ورزشکاران را مبنی بر عدم سوددهی در مهمترین رویداد ورزشی جهان بلند کرده است.
اصلاحیه آیین نامه سوم قانون 40 کمیته بین المللی المپیک پس از ابلاغ بدین گونه خواهد بود:"ورزشکاران، سرپرستان یا اعضاء تیم های شرکت کننده در بازی های المپیک حق استفاده از شخص، نام و یا تصویر خود بمنظور تبلیغات را مشروط بر مطابقت با موازین تعیین شده از سوی هیات اجرائی کمیته بین المللی المپیک خواهند داشت"و این در حالیست که قانون مزبور بصورت:" مگر با تایید هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک هیچ یک از ورزشکاران، سرپرستان یا اعضاء تیم های شرکت کننده در بازی های المپیک حق استفاده از شخص، نام و یا تصویر خود بمنظور تبلیغات نخواهند داشت" نگارش و تدوین گردیده بود؛ که این تغییر از سوی برخی جابجایی صندلی های دور یک میز گرد تعبیر و بی حاصل خوانده شده بود.