به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛المپیک
نوجوانان ۲۰۱۴ نانجینگ علاوه بر رقابت تیم ها یک هدف بزرگ دیگر دارد و آن
چیزی نیست جز تعامل و آشنایی فرهنگ ملل مختلف، برای همین غرفه های فرهنگی
کشورهای مختلف را راه اندازی کرد تا ملل مختلف در این غرفه ها فرهنگ خود را
به دیگر کشورها معرفی کرده و با یکدیگر تعامل کنند، از همین رو قبل از
آغاز مراسم افتتاحیه کشورها در این غرفه ها شروع به فعالیت کردند. ابتدا
نوبت کشورهای قاره اروپا بود و بعد از آن آمریکا و اقیانوسیه و بعد نوبت به
کشورهای قاره آفریقا رسید و در پایان زمان آن رسید که در روزهای پایانی
بازی ها کشورهای قاره آسیا از جمله ایران و چین که میزانی رقابت ها را
برعهده دارد در غرفه های فرهنگی فعالیت کرده و فرهنگ خود را به شرکت
کنندگانی از سراسر دنیا که به نمایندگی از فرهنگ های مختلف در بازی ها شرکت
کرده اند، نشان دهند.
غرفه
فرهنگی ایران تصمیم گرفته است با بهره گیری از پوشش و نمادها و نشان های
نواحی و مناطق مختلف کشورمان که خود به تنهایی تنوع فرهنگی بسیاری دارد
ایران را بهتر و بیشتر به سایر کشورها معرفی کند.