سیستم امنیتی بی سابقه همزمان با ورود مشعل المپیک به مارسی

سیستم امنیتی بی سابقه همزمان با ورود مشعل المپیک به مارسی

با ورود شعله المپیک به مارسی ، فرانسه وارد دوره ای از حالت امنیتی شدید می شود که در مراسم افتتاحیه در 26 جولای در پاریس به اوج خود می رسد و تا روزها پس از پایان سی و سومین دوره بازی های المپیک ادامه می یابد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فرانس 24، سومین بازی‌های المپیک که توسط فرانسه در تاریخ خود برگزار می‌شود، نزدیک است. چهارشنبه آینده، 8 مه، شعله المپیک به سواحل مدیترانه ای مارسی خواهد رسید و آغاز تدابیر امنیتی بزرگ در پاریس و سرزمین اصلی فرانسه است.
 یک مقام ارشد وزارت کشور به خبرگزاری فرانسه گفت: "از 8 می تا 10 سپتامبر، هیچ نقطه بازگشتی وجود نخواهد داشت". اولین مرحله از این "چالش امنیتی بی سابقه" ورود شعله به کشتی بادبانی بلم با استقرار عمده 6000 افسر که سایر کشتی های وارد شده به کشور میزبان را همراهی می کنند؛ در مارسی است. به گفته شهردار بونوئوا پایا، علاوه بر پلیس شهری و سایر نیروهای امنیتی، «تا به حال» در تاریخ دومین شهر فرانسه «تا این حد امنیت برقرار نشده است».
 مشعل پس از آن سفر طولانی 12000 کیلومتری را آغاز می کند و از بیش از 400 نقطه در کشور، از جمله سرزمین های خارج عبور می کند و در 26 جولای برای مراسم افتتاحیه بزرگ که در دومین مرکز اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا آماده می شود، به پاریس خواهد رسید. در طول مسیر، مشعل توسط یک "حباب" متشکل از 115 افسر پلیس و ژاندارم محافظت و توسط صد واحد سیار پشتیبانی می شود. هدف این است که از تکرار اتفاقی که در سال 2008 رخ داد مانند زمانی که مراسم پخش حمل مشعل در پاریس قبل از بازی‌های پکن پس از حوادثی قطع شد، جلوگیری گردد.


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.