با حضور نمایندگان شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازیهای آسیایی جاکارتا ؛اصفهان برای اولین بار مراسم "فان ران" را میزبانی کرد

با حضور نمایندگان شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازیهای آسیایی جاکارتا ؛اصفهان برای اولین بار مراسم "فان ران" را میزبانی کرد
مراسم "فان ران" در هفته ملی المپیک و هفته فرهنگ پهلوانی با حضور پرشور مردم شهر اصفهان در میدان نقش جهان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛عصر روز گذشته_۱ تیرماه_ مراسم "فان ران" به منظور تبلیغ و ترویج بازیهای آسیایی جاکارتا 2018با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، حبیب الله ناظریان معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، نمایندگان شورای المپیک آسیا،نمایندگان کمیته برگزاری بازیهای اسیایی جاکارتا ، محمد سلطان حسینی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه ای و حضور پرشور مردم شهر اصفهان در میدان نقش جهان برگزار شد.

مراسم "فان ران" قبل از مسابقات مهم در جهان برگزار می شود تا مردم با آن مسابقات آشنا شوند و شور و نشاط بین آنها افزایش یابد. در هر کشور یک شهر میزبان "فان ران" است که در ایران و به مناسبت مسابقات آسیایی جاکارتا در دو شهر تهران و اصفهان این مراسم برپا شد.

در ابتدای مراسم حدوداً ۱۵۰ ورزشکار با لباس های متحدالشکل و به صورت نمادین با همراهی استاندار اصفهان و اعضا شورای المپیک آسیا از خیابان سپه وارد میدان نقش جهان شدند. اجرای گروه نوازندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع کننده این برنامه بود و پس از آن محسن مهرعلیزاده و حیدر فرمان به ایراد سخنرانی پرداختند.

اجرای مرشد خوانی و انجام ورزش پهلوانی و زورخانه ای توسط ورزشکاران و پهلوانان فعال در این رشته ورزشی از دیگر برنامه های این مراسم بود تا اعضای شورای المپیک آسیا با این رشته آشنا شوند و بررسی های لازم به منظور ورود این رشته به بازیهای آسیایی در سال های آینده صورت پذیرد.

حیدر فرمان معاون شورای المپیک آسیا نیز دقایقی در جمع مردم اصفهان به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: افتخار می کنم که در شهر زیبای اصفهان هستم و از لحظه ای که وارد تهران و اصفهان شدم، به جز استقبال گرم و مهمان نوازی چیز دیگری ندیدم. بعد از سال ۱۹۷۴ که ایران میزبان مسابقات آسیایی برعهده داشت، شاهد بزرگترین کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خواهیم بود.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری "فان ران" توجه مردم به برگزاری بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی است و جا دارد از کمیته ملی المپیک ایران که این برنامه را اجرا کرد و بعد از آن از استاندار اصفهان هم تشکر کنم. از شما مردم می خواهم از رویدادهای آسیایی لذت ببرید، حتماً از ورزشکاران حمایت کنید و امیدوارم پرچم جمهوری اسلامی ایران در بازیهای آسیایی با اقتدار برافراشته شود.

حبیب الله ناظریان معاون تفریحی ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص این مراسم گفت: امروز روز المپیک بود و "فان ران" زمینه ای بود که برای اعضای شورای المپیک آسیا این ذهنیت را بوجود بیاوریم تا بدانند ما از نظر مهارتی و نیروی انسانی دارای پتانسیل بالایی هستیم.

وی ادامه داد: در مهر ماه میزبان مسابقات جهانی پهلوانی و زورخانه ای در اصفهان هستیم بنابراین این رویداد می تواند آمادگی لازم را برای آن مسابقات فراهم کند، تمام این تلاش ها بخاطر این است که ورود رشته زورخانه ای را به مسابقات آسیایی نزدیک کنیم اما به زمان احتیاج داریم.

ناظریان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ای که دارم باید بگویم که ما چند سال تلاش کردیم تا توانستیم رشته ورزشی کاراته را به بازی های آسیایی اضافه کنیم و رشته پهلوانی و زورخانه ای نیز باید همان مسیر را طی کند تا بتواند به مسابقات آسیایی وارد شود.

۲ تیر ۱۳۹۷ ۰۸:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.