چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شد؛صالحی امیری رئیس،شهنازی دبیرکل،طاهریان و باقرزاده نائب رئیس شدند/سعیدی خزانه دار شد ساعی، رحیمی، کیهانی، علیپور، افتخاری، دادگر و شایسته اعضای هیات اجرایی

چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شد؛صالحی امیری رئیس،شهنازی دبیرکل،طاهریان و باقرزاده نائب رئیس شدند/سعیدی خزانه دار شد ساعی، رحیمی، کیهانی، علیپور، افتخاری، دادگر و شایسته
چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک با مشخص شدن رئیس،نائب رئیس اول و دوم،دبیر کل،خزانه دار و اعضای هیات اجرایی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مجمع که ساعت 14 امروز دوشنبه 25 دی ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای مجمع کمیته برگزار شد که از 60 عضو مجمع 58 نفر در آن حضور داشتند(محمود مشحون کارشناس خبره و محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیرو کمان غائب بودند).
در ابتدا مجمع عمومی برگزار شد که کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ضمن تسلیت ضایعه شهادت دریانوردان کشورمان در سانحه نفتکش سانچی اظهار کرد: سال گذشته که مجلس انتزاع کمیته ملی المپیک از پارالمپیک را مطرح کرد عنوان کرد اساسنامه هر دو نهاد باید همزمان اصلاح و به هیات وزیران برسد. ما تمام کارها را با هماهنگی وزارت ورزش انجام دادیم و اساسنامه  آماده است در مجمع  به تصویب برسد.
هاشمی ادامه داد: قبلا ابهامی در برگزاری انتخابات در رابطه با اینکه انتخابات با کدام اساسنامه برگزار شود وجود داشت که از کمیته بین المللی المپیک و نهاد های داخلی استعلام گرفتیم که قرار شد انتخابات با اساسنامه قدیم برگزار شود چون اساسنامه جدید تصویب نشده است از این رو از اعضای مجمع می خواهم نظرخود را با برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی عنوان کنندکه بعد از صحبتهای  رئیس کمیته ملی المپیک اعضای مجمع موافقت خود را اعلام کردند.
در ادامه و پس از صحبت های رئیس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن تشکر و قدر دانی از اعضای مجمع  عملکرد چهارساله کمیته را به مجمع ارائه کرد.
سپس خانم شباک سرپرست خزانه داری نیز گزارش مالی عملکرد ۹۵ را به مجمع ارائه کرد و اعضا موافقت خود را با این گزارش مالی اعلام کردند.
بعد از اتمام مجمع عمومی، انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز گردید که برای برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک باید سه ناظر انتخاباتی مشخص می شدند که از این رو از بین اعضای مجمع که ذی نفع نیستند سه نفر انتخاب شدند که محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت، ثوری رییس فدراسیون بوکس و  زهرا نعمتی پرچمدار ایران در المپیک ریو به عنوان ناظر انتخاب شدند.
پیش از آغاز رای گیری کیومرث هاشمی نکاتی را در رابطه با نحوه انجام رای گیری ارائه کرد.هاشمی همچنین تاکید کرد کسانی که با گرفتن پست در کمیته دوشغله می شوند باید اتوماتیک وار از سمت قبلی خود انصراف دهند.
صالحی امیری با قاطعیت رئیس شد
در ابتدای امر انتخاب رئیس کمیته ملی المپیک برای چهار سال آینده آغاز شد که با توجه به
کناره گیری محمود خسروی وفا، دکتررضا صالحی امیری تنها نامزد باقی مانده برای پست ریاست شد  که به همین دلیل  در مورد ریاست رای گیری کتبی انجام نشد و تمامی اعضای مجمع در تایید و موافقیت صالحی امیری قیام کردند.
شهنازی دبیر کل شد
اما برای پست دبیر کلی محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو از حضور در انتخابات دبیرکلی انصراف داد تا شاهرخ شهنازی، مهدی علی نژاد، علی مرادی و صادق فرجی با هم به رقابت بپردازند که در رای‌گیری برای انتخاب دبیرکلی  مهدی علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو و شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک هر کدام صاحب ۲۶ رای شدند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود.
(فرجی رییس فدراسیون کاراته ۴ رای داشت و علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری نیز دو رای بدست آورد.)
اما در دور دوم انتخاب دبیر کلی شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک توانست با کسب ۳۸ رای از ۵۸ رای ماخوذه به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شود و مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو ۲۰ رای آورد.
اما برای نائب رئیسی با توجه به انصراف مجید شایسته 9 کاندیدا باقی ماندند که بعد از رای گیری انتخابات به دور دوم کشیده شد. طاهره طاهریان خبره ورزشی با ۲۶ رای، رباب شهریان نایب رییس فعلی کمیته ملی المپیک با ۱۷ رای، فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی با ۱۷ رای، هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران با ۱۸ رای، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک با ۱۳ رای، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری با ۸ رای، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با ۶ رای، هاشم اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با ۴ رای و حسین بابوئی رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی با ۴ رای به کار خود پایان دادند تا به این ترتیب طاهره طاهریان، رباب شهریان، هادی ساعی و فضل‌الله باقرزاده به دور دوم بروند.
در دور دوم طاهره طاهریان با ۳۵ رای و فضل الله باقرزاده با کسب ۲۵ رای بعنوان نواب رئیسان کمیته ملی المپیک انتخاب شدند و رباب شهریان ۲۰ رای و هادی ساعی ۱۹ رای آوردند.
برای پست خزانه داری هم با توجه به انصراف مهدی علی نژاد،میترا نوری و کیکاووس سعیدی برای پست خزانه داری رقابت  کردند که کیکاووس سعیدی  با کسب ۳۱ رای توانست به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک انتخاب شود.میترا نوری ۲۵ رای آورد .پس از اعلام  خزانه داری کیومرث هاشمی  با تبریک به وی مجددا از او خواست که از حضور در فدراسیون استعفا دهد تا دوشغله نباشد.
اما در انتخابت هیات اجرایی محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته انصراف داد ولی دیگر کاندیداها باقی ماندند که در دور نخست انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تکلیف سه کرسی مشخص شد و سه نفر بعدی در دور دوم مشخص می‌شوند. علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال با ۳۷ رای، مجید کیهانی، رییس فدراسیون دوومیدانی با ۳۴ رای و محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با ۳۲ رای به عضویت هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درآمدند و ۶ نفر دیگر به دور دوم رفتند.
در این مرحله علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی با ۲۹ رای، عبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی با ۲۸ رای، مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس با ۲۵ رای، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال با ۲۲ رای، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا با ۱۹ رای و مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری با ۱۹ رای به دور دوم راه یافتند تا سه نفر دیگر هیات اجرایی از بین این ۶ رییس فدراسیون انتخاب شوند.
محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو با ۱۶ رای، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با ۱۶ رای، محمد علی صبور رئیس فدراسیون سه گانه با ۱۴ رای، احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال با ۱۳ رای و زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک با ۱۰ رای نفراتی بودند که به دور دوم راه نیافتند.
اما دور دوم انتخابات عبدی افتخاری با ۲۷ رای، علی دادگر با ۲۶ رای و مجید شایسته با ۲۴ رای به هیات اجرایی راه یافتند.
محسن رضوانی با ۲۳ رای، مهدی تاج با ۲۲ رای و مسعود خلیلی با ۱۸ رای سه نفری بودند که به هیات اجرایی راه پیدا نکردند.
همچنین هادی ساعی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با قیام تمامی اعضای مجمع بعضویت هیات اجرایی درآمد.

۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۹:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.