تلاش روسیه برای رسیدن به کرسی فیفا

تلاش روسیه برای رسیدن به کرسی فیفا
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد «الکسی سوروکین» می تواند به عضویت هیات حاکمه کمیته قانونگذاری این نهاد در آید. مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازیهای جام جهانی 2018 روسیه امیدوار است آخرین کرسی در یوفا را نیز از آن خود کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛پس از آنکه معاون نخست وزیر روسیه «ویتال موتکو» ماه مارس گذشته از انتخاب مجدد به دلیل شغل دولتی که داشت ممنوع شد، روسیه هیچ عضوی در مجمع فدارسیون جهانی فوتبال ندارد.

موتکو که هچنین رییس اتحادیه فوتبال روسیه RFU هست، پیش از این وزیر ورزش این کشور بود. الکسی سوروکین پیش از این مدعی شده بود که به نفع فوتبال ملی روسیه است که عضوی در مجمع فیفا داشته باشد. وی ماه گذشته به عضویت هیات مدیره اتحادیه فوتبال روسیه در آمد و امیدوار است که این اتفاق باعث رسیدن وی به کرسی فیفا نیز شود.

همچنین یوفا با انتشار بیانیه ای که در اختیار خبرگزاری تاس روسیه قرار داده خطاب به مسوولان فوتبال روسیه اعلام کرده است، «ما علاقمندیم که به شما اطلاع دهیم الکسی سورکین» شایستگی های لازم را برای انتخاب شدن در فیفا دارد.» کنگره فوق العاده هیات مدیره یوفا در نیون سوییس ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و آنها آخرین عضو مجمع فیفا را از بین خود انتخاب می کنند. ماه آوریل گذشته «گیر تروستینسون» عضو ایسلندی یوفا از سمت خود کناره گیری کرد.

۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.